Meer rechters voor NS ConsumentenClaim

De rechtszaak (NS ConsumentenClaim) die in 2016 naar aanleiding van de overvolle treinen en het gebrek aan zitplaatsen is aangespannen door ConsumentenClaim krijgt er meer rechters bij. De kantonrechter die was aangewezen pleit voor een meervoudige kamer (3 rechters), omdat het besluit mogelijk een te grote impact heeft. Hij is daarom niet van plan om in zijn eentje een eindoordeel te vellen.

Trein Nieuws

NS ConsumentenClaim massaal gesteund

De NS ConsumentenClaim wordt sinds 2016 door ruim 10 duizend reizigers gesteund en krijgt volle media aandacht. Volgens ConsumentenClaim (gespecialiseerd in massaclaims) is het opmerkelijk dat de NS niet beschikt over voldoende materieel en het afschuift op overmacht, terwijl er winsten van ruim 100 miljoen worden behaald. Reizigers zouden compensatie moeten ontvangen voor de overvolle treinen, het gebrek aan zitplaatsen en zelfs onveilige situaties.

Een woordvoerder van de NS heeft in een eerdere verklaring al laten weten dat de NS niet verantwoordelijk is voor het verzorgen van zitplaatsen, maar slechts de reis van A naar B verzorgd. Daarbij is het gebrek van materieel te wijten aan het Fyra debacle en het verval van ouder materieel. Het laatste wat de NS hier over kwijt wilde was dat dergelijke Amerikaanse toestanden de reiziger niet helpt en dat men bij de NS ervan schrikt dat er zo in Nederland wordt omgegaan met elkaar.

Hierbij wordt echter totaal geen empathie getoond naar de reizigers die in overvolle en soms onveilige situaties terechtkomen, vanwege de NS.

Goedkoop treinkaartje logo

. . . . .

Deel deze pagina!
FacebookTwitterShare on Google+