Meer onderhoudswerkplaatsen voor treinen

De NS is bezig met het opzetten van verschillende onderhoudswerkplaatsen, waardoor treinen na een defect sneller kunnen terugkeren op het spoor. De gemiddelde duur van een kleine reparatie duurt momenteel 47 uur, terwijl er bij een test met zo’n onderhoudswerkplaats gemiddeld slechts 13 uur over wordt gedaan. Daarom zal de NS naast het Groningse Onnen ook een werkplaats worden gebouwd in Maastricht en Amsterdam-Watergraafsmeer. Een woordvoerder vergelijkt de werkplaatsen met een pitstop bij Formule 1, waarbij de monteurs een minimale tijd krijgen om het defect z.s.m. te repareren.

Dagkaart

Tijdswinst levert zit- en staanplaatsen op

Doordat treinen veel sneller kunnen deelnemen aan de dienstregeling levert dit meer staan- en zitplaatsen op voor treinreizigers. Op deze manier lijken de overvolle treinen toch voor positieve ontwikkelingen te zorgen, omdat de NS hiermee gedwongen wordt om processen te versnellen en efficient te werken.

Wat vindt u van deze wijziging? Laat het hieronder weten!

Ontvang aanbiedingen

Restauratie stationsgebouw Nijkerk van start

Restauratie stationsgebouw Nijkerk van start

De restauratie van het stationsgebouw in Nijkerk gaat vandaag officieel van start. Het pand stond al enige tijd in de steigers voor voorbereidende werkzaamheden. De NS voert een uitgebreide renovatie uit met als doel het gebouw te moderniseren, comfortabeler te maken...

CO2-Doelstelling voor 2024 precies behaald

CO2-Doelstelling voor 2024 precies behaald

ProRail heeft in 2024 precies de gestelde doelstelling voor CO₂-uitstoot gehaald. De totale uitstoot kwam uit op zes kiloton CO₂, vergelijkbaar met het jaarlijkse energieverbruik van 674 huishoudens. Voor 2025 wordt een vergelijkbare uitstoot verwacht. Daling in eigen...

Pin It on Pinterest