Man zonder treinkaartje slaat conducteur

Een 35-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats is maandagnacht opgepakt in Breda. Bij een vervoersbewijs controle had de man geen geldig treinkaartje bij zich. Hij reisde nog met twee andere die tevens geen vervoersbewijs bij zich droegen.

Reiziger sloeg conducteur

Op station stapte werd het drietal uit de trein gezet, maar één van de mannen was het hier niet mee eens en sloeg de conducteur. De mannen werden later aangehouden op de Gravinnen van Nassauboulevard. Vervolgens is de verdachte overgedragen aan de politie.

Ontvang aanbiedingen

Trein Nieuws Nederland

Code rood: neem water mee in de trein!

Het KNMI heeft voor een groot deel van Nederland code rood afgegeven vanwege de aanhoudende extreme hitte. Ook de komende dagen blijven de temperaturen hoog. NS en ProRail houden daarom rekening met extra uitdagingen op het spoor en nemen verschillende maatregelen om...