Geen snelle trein tussen Amsterdam en Berlijn

Uit gesprekken tussen de NS en Deusche Bahn blijkt dat het voorlopig nog niet mogelijk is om de reistijd per IC Berlijn van Amsterdam en Berlijn te beperken. Eerder liet een woordvoerder weten dat het elimineren van de locomotief wissel op de grens tussen Nederland en Duitsland een besparing van 20 minuten oplevert, maar voor de overige 6 uur moesten stations in Duitsland worden overgeslagen. Dit is voorlopig echter niet mogelijk, omdat de steden verbonden willen blijven met het internationaal treinverkeer. Daarnaast is er geen ruimte voor extra binnenlandse treinen in Duitsland op het traject tussen Amsterdam en Berlijn en het binnenlands treinverkeer krijgt voorrang.

Trein Nieuws

Geen snelle treinverbinding tussen Amsterdam en Berlijn

De prioriteit ligt bij het binnenlands treinverkeer en niet bij snelle internationale verbindingen. Hierdoor blijft het milieu vervuilende vliegverkeer een sterke concurrentie positie houden en blijft een sterke treinverbinding tussen Amsterdam en Berlijn uit.

Ontvang aanbiedingen

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...

Pin It on Pinterest