Dubbeldekkers en flexibele werkplaatsen mogelijke oplossing

Het is al jaren erg druk op het spoor en hier moet wat aan worden gedaan. Zo werkt ProRail aan de verlenging van perrons, verbetering van infrastructuur en de verdubbeling van spoor op drukke trajecten in Nederland. Maar is het de enige oplossing? Tweede Kamerlid Mustafa Amhaouch pleit voor innovatief denken. Niet alleen vanuit de spoorbedrijven, maar ook de treinreiziger zelf kan zich flexibeler opstellen. Uiteindelijk zal er in de toekomst niet genoeg capaciteit zijn om iedereen te vervoeren. Dit maatschappelijke probleem vereist medewerking. Niet alleen vanuit vervoerders, maar reizigers zouden thuis kunnen werken, op een flexibele werkplek of met aangepaste uren.

Dubbeldekker treinen tegen drukte

Tweede Kamerlid Mustafa Amhaouch pleit voor dubbeldekkers. De dubbeldekkers hebben meer zitplaatsen dan de enkeldekstreinen. Hij maakt zich daarom zorgen om de openstaande optie voor de aankoop van 150 enkeldekstreinen (ICNG treinen). De treinen gaan namelijk nog decennia mee en zijn de toekomst van treinreizen in Nederland.

Flexibele treinreizigers

Ook kan er worden gekeken naar een betere verspreiding. Zo kunnen werkgevers en scholen tijden wijzigen, waardoor de spits minder wordt belast. Daarbij kunnen medewerkers gebruik maken van flexplekken of thuiswerken.  

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest