CDA en ChristenUnie willen beter WiFi in trein

Partijen CDA en ChristenUnie pleiten voor beter WiFi in de trein. Reizigers ergeren zich kapot aan de slechte en trage verbinding in de trein. De twee regeringspartijen hebben daarom aan het kabinet gevraagd om hier een miljoen euro voor uit te trekken. Of dit toereikend is voor het doel is nog maar de vraag. Wel zou een meerderheid van de Tweede Kamer de plannen steunen.

Duurzaam alternatief

De trein is een duurzaam alternatief en moet aantrekkelijker worden gemaakt volgens Stieneke van der Graaf. Zo zijn er steeds meer mensen die het voordeel zien van ontspannen reizen en eventueel werken in de trein. Internet is in beide gevallen belangrijk voor de reiziger en dit moet beter. Werken, appen, Sociale Media en ontspanning. Onderweg doen we van alles, terwijl WiFi vaak niet goed werkt. Het signaal valt weg of de verbinding is te traag. De politieke partijen pleiten daarom voor een verbetering van de apparatuur. Hoe zij op een miljoen terecht zijn gekomen is onduidelijk.

Betere ontvangers en zendmasten

De problemen zouden worden veroorzaakt door matige zendmasten en ontvangers. De investering voor de vervanging van deze apparatuur zou kunnen worden gehaald uit een bestaand budget voor innovatie.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest