Alle zitplaatsen vanaf 1 juli weer in gebruik

Vanaf woensdag 1 juli nemen vervoerders alle zitplaatsen in het Openbaar Vervoer weer in gebruik. Zo mogen Nederlanders ook voor niet-noodzakelijke reizen de trein gebruiken. Wel moeten we de spits nog zoveel mogelijk vermijden. Hiervoor zoekt het kabinet naar mogelijkheden rondom de openingstijden van hogescholen, universiteiten en grotere attracties, zoals musea, pretparken en speeltuinen.

Beperkt risico

Volgens het Outbreak Management Team neemt het besmettingsrisico beperkt toe met de versoepeling van maatregelen. Wel adviseren zij de spits en drukte zoveel mogelijk te vermijden. Daarbij blijven mondkapjes verplicht en mogen reizigers niet staan om de drukte in voertuigen te beperken.

Studenten in spits

Om de drukte in de spits te minimaliseren gaat het kabinet in gesprek met vertegenwoordigers van scholengemeenschappen. Ondanks dat studenten weer met de trein mogen reizen in de spits, kijkt men naar aangepaste lestijden.  

Ontvang aanbiedingen

Trein Nieuws Nederland

Code rood: neem water mee in de trein!

Het KNMI heeft voor een groot deel van Nederland code rood afgegeven vanwege de aanhoudende extreme hitte. Ook de komende dagen blijven de temperaturen hoog. NS en ProRail houden daarom rekening met extra uitdagingen op het spoor en nemen verschillende maatregelen om...

Banner Hotel Trein Korting

Romantisch Weekendje Weg: trein, hotel en ontbijt met korting

Even samen ontsnappen aan de dagelijkse drukte? Een romantisch weekendje weg hoeft helemaal niet duur of ingewikkeld te zijn. Dankzij de hotelarrangementen van de NS Spoordeelwinkel en Weekendjeweg.nl boek je eenvoudig een compleet verzorgd verblijf inclusief...