290 miljoen van SNCF en NMBS voor Eurostar

De Coronacrisis raakt veel bedrijven hard en ook internationaal vervoerder Eurostar kampt met problemen. Vorige week melde diverse media al dat failissement dreigde voor Eurostar, maar de Franse spoorwegen (SNCF) en de Belgische spoorwegen (NMBS) zijn met een injectie gekomen. Eurostar verzorgt het internationaal treinverkeer op het traject tussen Amsterdam, Brussel, Parijs en Londen en is daarmee een zeer belangrijke en interessante route via de kanaaltunnel. Vlak voor de Coronacrisis reden er vanuit Nederland drie directe treinen vanaf station Amsterdam en Rotterdam, maar dit was niet langer een houdbare situatie.

Steunpakket van SNCF en NMBS

Met het steunpakket van de SNCF en NMBS kan Eurostar aan zijn financiële verplichtingen op de korte tot middellange termijn voldoen. Hiermee heeft Eurostar aandeelhouders, leveranciers en personeel weer gerust gesteld. Ook geeft Eurostar aan dat zij de frequentie weer opschroeven en er dagelijks 2 verbindingen zullen rijden tot eind juni. Daarna wil Eurostar weer terug naar de reguliere dienstregeling met drie treinen per dag naar elke bestemming.

Ontvang aanbiedingen

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...

Pin It on Pinterest