Wil je binnenkort een weekendje weg? Hamburg is een prachtige bestemming voor een stedentrip! Misschien wel de sterkst stijgende van allemaal. Met 1.8 miljoen inwoners is Hamburg de op één na grootste stad van Duitsland en dat merk je. Lange winkelstraten, drukke straten en schitterende bezienswaardigheden vind je allemaal terug in het metropool van Duitsland. Jaarlijks bezoeken ongeveer 100 duizend Nederlanders deze stad, maar naar verwachting zal dit in de komende jaren stijgen. Het aantal treinritten neemt namelijk flink toe.
Met de trein naar Hamburg
De treinreis naar Hamburg is goed te doen. Zo reis je al voor 40 euro en met één overstap met de trein naar Hamburg. Met een totale reistijd van 5.12 uur kom je aan in het centrum van de stad. Vanuit Nederland kan je opstappen op station Amsterdam, Utrecht en Arnhem voor de ICE International naar Duisburg. Op station Duisburg Hbf stap je vervolgens over op de trein naar Hamburg voor het laatste gedeelte van de reis.
Goedkope treinkaartjes naar Hamburg
De prijs van een treinkaartje naar Hamburg begint bij 40 euro voor een 2e klas zitplaats. Het reserveren van een 1e klas zitplaats kan al voor 80 euro. Het tarief is sterk afhankelijk van het moment van boeken, de reisklasse en de wijzigingsmogelijkheden. Voornamelijk het boekingsmoment houdt de prijs van een treinkaartje naar Hamburg laag. Zo boek je 3 tot 6 maanden voor vertrek de goedkoopste tickets. Als je op een later moment boekt kan de prijs aanzienlijk stijgen tot wel 80 euro (2e klas) en 140 euro (1e klas).
Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...
Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...
De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...
Jouw privacy instellingen
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.