NS PrijsTijd Deal

Vanaf februari 2024 wordt het reizen met korting op veel trajecten eenvoudiger met de introductie van NS PrijsTijd Deals. Het beste gedeelte? Je hebt geen abonnement nodig en hoeft een treinkaartje slechts één dag van tevoren te bestellen.

Deze nieuwe kortingskaarten is opnieuw een poging van NS om te experimenteren met korting voor treinreizen buiten de spits, waardoor veel reizigers een betaalbaardere treinreis kunnen maken.

Tot 60% korting met NS PrijsTijd Deal

Het kortingspercentage wordt bepaald door het moment waarop het kaartje wordt gekocht, waarbij vroegboeken leidt tot hogere korting. Dit kan oplopen tot een korting van 60% voor treinreizen in de daluren.

In een volgende fase wil NS de korting verder specificeren op basis van de verwachte drukte in de trein, zodat reizigers bijvoorbeeld ook met korting kunnen reizen in rustige treinen buiten de traditionele daluren.

Met de PrijsTijd Deals blijft NS flexibiliteit en betaalbaarheid prioriteren, waardoor treinreizen een aantrekkelijkere en kosteneffectievere optie wordt voor forenzen.

NS PrijsTijd Deals vervangen het NS Voordeel-ticket

Deze NS PrijsTijd Deals vervangen het NS Voordeel-ticket, waarmee reizigers de afgelopen twee jaar korting kregen op drie specifieke trajecten zolang ze voor een rustige trein kozen. Na een succesvolle pilot wil NS de korting uitbreiden naar veel meer trajecten, waardoor treinreizen op een slimme manier betaalbaarder wordt zonder de drukte in volle treinen te vergroten.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest