NS en spoorbeheerder ProRail hebben een oplossing gevonden om de TienMinutenSprinter tussen Rotterdam en Den Haag Centraal vanaf december te laten rijden, ondanks vertraagde werkzaamheden aan het spoor. Hoewel de spoorverdubbeling tussen Rijswijk en Delft Campus inmiddels voltooid is, zijn niet alle werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag afgerond, wat gevolgen heeft voor de dienstregeling.
Sprinters rijden elke 10 Minuten
In de nieuwe dienstregeling zal van maandag tot en met donderdag elke tien minuten een Sprinter rijden tussen Dordrecht, Rotterdam en Den Haag Centraal. Van de zes Sprinters per uur zullen er echter twee het station Schiedam Centrum moeten overslaan vanwege de nog onvoltooide spoorvernieuwing tussen Rotterdam en Delft Campus. De overige vier Sprinters per uur blijven de reguliere route volgen en stoppen wel op alle stations.
Beperkte dienstregeling
Hoewel NS door de gedeeltelijke afronding van de werkzaamheden in staat is om de extra Sprinters in te zetten, kunnen deze voorlopig niet op alle stations stoppen. Reizigers wordt geadviseerd om voor vertrek de NS Reisplanner te raadplegen om hun reis goed te plannen.
Volledige afronding in 2025
ProRail verwacht de werkzaamheden in de eerste helft van 2025 volledig af te ronden. Vanaf dat moment zullen de TienMinutenSprinters op alle stations tussen Dordrecht, Rotterdam en Den Haag Centraal stoppen, inclusief Schiedam Centrum. Tot die tijd zal de aangepaste dienstregeling van kracht blijven.