Top 5 langdurende projecten van ProRail in 2020

Wil je in 2030 ook nog met de trein reizen? ProRail werkt samen met spooraannemers aan onderhoud en verbeteringen. Zo zal er ook in 2020 weer hard worden gewerkt en zelfs meer dan in voorgaande jaren. Zo werd er in 2019 ongeveer 41.000 uur aan werkzaamheden gebruikt en verwacht ProRail voor 2020 ongeveer 44.000 uur nodig te hebben.

Meer werk, minder vertraging

Hoewel er ongeveer 3000 uur meer is ingepland voor de aannemers, verwacht ProRail minder hinder voor reizigers. Voornamelijk doordat de projecten van dit jaar van toepassing zijn op locaties waar reizigers minder hinder van ervaren. Zo wordt er gewerkt op verschillende opstelterreinen of bij projecten waar treinen gewoon door kunnen rijden.

ProRail: Top 5 langdurende projecten in 2020

Alle projecten bij elkaar nemen dit jaar ongeveer 44 duizend uur in beslag. De werkzaamheden aan het opstelterrein in Lelystad vereisen echter het meest uur, namelijk 6460 uur. Hieronder een overzicht van de top 5 projecten in 2020 van ProRail.
  1. Opstelterrein Lelystad met 6460 uur.
  2. Spoorverdubbeling bij Zwolle en dive-under bij Herfte met 1816 uur.
  3. Nieuw service- en opstelterrein bij Gouda en Alphen aan den Rijn met 1112 uur.
  4. Spoorzone Groningen met 1048 uur.
  5. Spoorvernieuwing bij Limburg met 928 uur.

Ontvang aanbiedingen

Nieuwe dienstregeling NS: eerder en later reizen met de trein

Nieuwe dienstregeling NS: eerder en later reizen met de trein

Met de invoering van een nieuwe dienstregeling kunnen treinreizigers vanaf zondag op meer momenten van de dag met de trein reizen. Vanuit verschillende plaatsen is het mogelijk om eerder in de ochtend of juist later in de avond te vertrekken. Daarnaast breidt de NS...

NS-prestaties verbeteren ondanks verslechterende staat van het spoor

NS-prestaties verbeteren ondanks verslechterende staat van het spoor

Ondanks de toenemende slijtage van het Nederlandse spoornet en een groeiend aantal storingen, zijn de prestaties van de NS in het afgelopen jaar verbeterd. Treinen reden vaker op tijd en reizigers hadden vaker een zitplaats. Dat blijkt uit de eindejaarsprognose die de...

Militaire treinen krijgen voorrang op spoorverkeer

Militaire treinen krijgen voorrang op spoorverkeer

Treinen die militair materieel vervoeren krijgen in de toekomst voorrang op reizigers- en goederentreinen. Dat heeft demissionair staatssecretaris Thierry Aartsen van Infrastructuur en Waterstaat besloten. Volgens hem is de maatregel nodig vanwege de toegenomen...

Pin It on Pinterest