Is uw NS jaar abonnement gestolen of bent u hem verloren, maar weet u even niet wat u hieraan kunt doen? Lees dan het onderstaande goed door, want wij hebben het voor u uitgezocht!
Particulier
Wanneer uw het jaar abonnement kwijt bent, wegens diefstal, schade of verlies kunt u het product op een alternatieve kaart laden. Vervolgens kunt u 3 weken lang gebruik maken van het product. Dit is aan te vragen via “Mijn NS” of de klantenservice, waarna je het product via een NS-kaartenautomaat of een Ov-oplaadpunt kunt ophalen. Er gelden verder nog wel een aantal voorwaarden die we hieronder voor u op een rijtje hebben gezet.
- Het product mag op een persoonlijke- of anonieme Ov-chipkaart worden geladen, maar als het gaat om een persoonlijke Ov-chipkaart moet de Ov-chipkaart natuurlijk wel van jouw zijn.
- Het tijdelijk reisrecht is slechts 3 weken geldig (abonnement houder).
- Geldigheid gaat in zodra het tijdelijk Reisrecht kan worden opgehaald bij de kaartenautomaat.
- De voorwaarden van uw eigen abonnement/reisproduct blijven van toepassing op het tijdelijk reisrecht.
- Tijdelijk reisrecht is niet te gebruiken bij overige vervoerders
- Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor maand abonnementen.
- Het tijdelijk reisrecht mag niet worden doorverkocht.
- Alleen u mag van het tijdelijk reisrecht gebruik maken.
Zakelijk
Wanneer u een abonnement via het werk heeft, moet u dit bij verlies, diefstal of schade melden aan uw werkgever. De werkgever kan vervolgens een duplicaat formulier invullen, waarmee een nieuwe kaart wordt aangevraagd. Deze wordt dan vervolgens zo snel mogelijk naar de abonnementhouders verstuurd. Wanneer het gaat om een diefstal dient de werkgever aangifte te doen bij de politie.