Reizigers positiever over NS

Na alle negatieve berichten over de NS lijken reizigers steeds vaker positief. Zo blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat 75,5% van de reizigers de NS momenteel beoordeeld met een 7 of hoger. In 2016 rond deze tijd was dit slechts 73,8%, waarmee de NS duizenden reizigers extra tevreden heeft gesteld. Mogelijk staat dit percentage in verhouding met de gemiddelde zitplaatskans van reizigers, aangezien deze van januari 2017 tot maart 2017 met 2% is gestegen.

Effect dienstregeling twijfelachtig

Volgens een bericht van Radar (Avrotros) heeft de nieuwe dienstregeling van de NS uit december 2016 een positief effect op de punctualiteit en de klanttevredenheid. Uit cijfers blijkt echter dat er in 2016 in dezelfde periode meer treinen op tijd reden, als in 2017. Er lijkt daarom eerder een verband te zijn tussen de stijging van het aantal beschikbare zitplaatsen en de klanttevredenheid.

Of de nieuwe dienstregeling er werkelijk voor zorgt dat treinen vaker op tijd zijn is nog niet te zeggen. Voorlopig blijkt dit niet uit de cijfers (waar de NS uiteindelijk op wordt afgerekend).

Ontvang aanbiedingen

Restauratie stationsgebouw Nijkerk van start

Restauratie stationsgebouw Nijkerk van start

De restauratie van het stationsgebouw in Nijkerk gaat vandaag officieel van start. Het pand stond al enige tijd in de steigers voor voorbereidende werkzaamheden. De NS voert een uitgebreide renovatie uit met als doel het gebouw te moderniseren, comfortabeler te maken...

CO2-Doelstelling voor 2024 precies behaald

CO2-Doelstelling voor 2024 precies behaald

ProRail heeft in 2024 precies de gestelde doelstelling voor CO₂-uitstoot gehaald. De totale uitstoot kwam uit op zes kiloton CO₂, vergelijkbaar met het jaarlijkse energieverbruik van 674 huishoudens. Voor 2025 wordt een vergelijkbare uitstoot verwacht. Daling in eigen...

Pin It on Pinterest