Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen door bezoekers van onze pagina. Heeft u een vraag en bent u benieuwd of hij er al tussen staat? Kijk dan in de onderstaande lijst en wellicht geeft dit meer duidelijkheid over uw probleem.

Couponcodes/E-ticket kwijt, wat nu?

Heeft u onlangs een treinkaartjes actie gekocht bij de Spoordeelwinkel, maar bent u de e-mail kwijt geraakt of kunt u de couponcodes/e-ticket niet meer vinden? Dan kunnen wij dit helaas niet voor u regelen, aangezien wij enkel informatie verschaffen over de lopende aanbiedingen. Hiervoor zult u contact moeten opnemen met de Spoordeelwinkel.

Meer over de Spoordeelwinkel: Goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/de-spoordeelwinkel


Contact met de Spoordeelwinkel

Hieronder vindt u een overzicht van de contactgegevens van de Spoordeelwinkel.

OV Vragen


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Voor 16:00 uur inchecken met dalurenkorting

Heeft u een NS Meereiskaart, Blokker dagkaart of treinkaartje met dalurenkorting? Dan vragen reizigers zich regelmatig af of er in de spits kan worden gereisd als er voor 16:00 uur wordt ingecheckt. In sommige gevallen vragen reizigers zich zelfs af of men de trein dient te verlaten, wanneer de spitsuren beginnen.

Antwoord: Wanneer u voor de spits incheckt (16:00 uur), dan mag u gewoon in de spits reizen. De inchecktijd bepaalt namelijk of u voor of tijdens de spits reist. Conducteurs kunnen dit zien op hun apparatuur om twijfel te voorkomen.

OV Vragen


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Reishistorie met anonieme ov chipkaart

Een groot aantal reizigers heeft geen idee dat u ook inzicht heeft in uw reishistorie bij een anonieme OV chipkaart. Door middel van het unieke kaartnummer en de verloopdatum kunt u de reishistorie opvragen. Dit kan handig zijn bij het declareren van de door u gemaakte reizen bij uw werkgever of het terugvragen van teveel afgeschreven saldo. Daarbij raden wij altijd aan om uw reishistorie regelmatig te bekijken om er zeker van te zijn dat het in- en uitchecken goed is verlopen.

Wilt u de reishistorie van uw anonieme OV chipkaart bekijken? Dat kan via deze link!

OV chipkaart


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoe activeert/verzilvert u de couponcodes van de NS Seizoensretour

Heeft u in maart of april 2016 de NS Seizoensretour gekocht en benieuwd hoe u de couponcodes dient te activeren/verzilveren? Neem dan het onderstaande stappenplan door en ontdek hoe de NS Seizoensretour werkt.

Seizoensretoru 2016

NS Seizoensretour activeren/verzilveren

U heeft na aankoop 3 vouchercodes ontvangen die u in 3 verschillende reisperiodes kunt verzilveren. De eerste couponcode is bedoelt voor de eerste reisperiode, de tweede voor de tweede reisperiode en de derde voor de derde reisperiode. Wanneer u de NS Seizoensretour 2x heeft gekocht zijn de eerste 2 vouchercodes bedoelt voor de eerste reisperiode (enzovoort).

Deel dit stappenplan om andere te informeren.

  1. Ga naar de website van de NS: https://www.ns.nl/producten/coupon
  2. Voer de juiste couponcode in
  3. Voer de gewenste reisdatum in
  4. Voer de naam van de reiziger in
  5. Neem uw ticket uitgeprint mee op reis!

Reisperiodes van NS Seizoensretour

  • Weekenddagen in maart, april en mei 2016;
  • Weekenddagen in juli en augustus 2016;
  • Weekenddagen in oktober en november 2016.

Inchecken met NS Seizoensretour

Met de NS Seizoensretour hoeft u niet in te checken. Op stations waarbij alle OV poortjes zijn gesloten dient u de barcode voor de scanner te houden. Wanneer dit niet lukt dient u personeel van de NS aan te spreken en het e-ticket te laten zien.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoe werkt de NS groepsretour?

Binnenkort naar een evenement, familie of een andere stad en gaat u met meer dan 4 mensen? Profiteer van de NS Groepsretour! Met de NS Groepsretour wordt het reisbedrag goedkoper naar mate er meer reizigers met u meereizen. De voorwaarden hierbij is dat iedereen hetzelfde begin - en eindstation heeft.

NS Groepsretour

Hoe werkt de NS Groepsretour?

De NS Groepsretour bestelt u online en heeft een basistarief van € 55. Voor elke persoon extra betaalt u slechts € 2,50, waardoor dit reisproduct steeds goedkoper wordt naar mate er meer mensen met u meereizen. Voorwaarden hierbij is dat iedereen hetzelfde begin- en eindstation heeft en er na 09:00 uur wordt gereisd. Hieronder vindt u een tabel met de totaalprijs tegenover de prijs persoon in verhouding met het aantal reizigers dat gebruik maakt van de NS Groepsretour.

De NS Groepsretour is een hele dag vanaf 09:00 uur geldig!

Korting met NS Groespretour

Reizigers Prijs Per Persoon
4 € 55,- € 13,75
5 € 57,50 € 11,50
6 € 60,- € 10,-
7 € 62,50 € 8,93-
8 € 65,- € 8.13,-
9 € 67.50 € 7.50-
10 € 70,- € 7,-

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoe werkt de Meereiskaart in 2016?

De NS Meereiskaart heeft voor heel wat vragen gezorgd. Daarom hebben wij geprobeerd toe te lichten hoe dit reisproduct van de Lente Spoordeelweken werkt, maar mocht u nog vragen hebben kunt u deze natuurlijk altijd stellen.

Hoe werkt de NS Meereiskaart?

Met de NS Meereiskaart reist u gratis met iemand (boven de 12 jaar oud) mee die een geldig (volwaardig) vervoersbewijs heeft. U bent hierbij verplicht om in- en uit te checken en mag in dezelfde reisklasse als uw medereiziger met een geldig vervoersbewijs reizen. De NS Meereiskaart is 2 dagen geldig in de periode van 28 april t/m 25 mei 2016 en kan dus pas na 2 dagen gebruiken worden weggegooid. Houdt er rekening mee dat de NS meereiskaart enkel geldig is in de daluren. Deze lopen van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.

Wat mag niet?

  • U mag niet in de spits reizen.
  • U mag de meereiskaart niet combineren met een andere aanbieding/actie/groepsretour.
  • 2 personen met een meereiskaart mogen niet met 1 reiziger met een geldig vervoersbewijs meereizen. 1 persoon met geldig vervoersbewijs mag 1 persoon met een NS Meereiskaart meenemen.

OV Vragen

Lente Spoordeelweken

De Lente Spoordeelweken lopen van 28 april t/m 25 mei 2016 en brengen heel wat vraagtekens met zich mee. Het doel van de acties/aanbiedingen is om mensen te inspireren die normaal minder/geen gebruik maken van de trein. Hiervoor heeft de NS verschillende aanbiedingen verzonnen om het aantal reizigers in de daluren te verhogen.


Terug naar: Veelgestelde vragen

Wanneer zijn de Lente Spoordeel aanbiedingen geldig?

Benieuwd tot wanneer de Lente Spoordeel aanbiedingen geldig zijn? Van 28 april t/m 25 mei 2016 kunt u gebruik maken van de verschillende treinkaartjes acties! Voor aanbiedingen met een NS Dagretour + Entreebewijs geldt een langere reisperiode. Dit geldt voor de Dierenpark Emmen, Keukenhof, Humphrey's en lunch bij Bakker Bart. Lees voor de reisperiodes van deze acties de voorwaarden nogmaals goed door.

OV Vragen

Lente Spoordeelweken

De Lente Spoordeelweken lopen van 28 april t/m 25 mei 2016 en brengen heel wat vraagtekens met zich mee. Het doel van de acties/aanbiedingen is om mensen te inspireren die normaal minder/geen gebruik maken van de trein. Hiervoor heeft de NS verschillende aanbiedingen verzonnen om het aantal reizigers in de daluren te verhogen.


Terug naar: Veelgestelde vragen

Waarom ontvang ik geen Spoordeelwekenboekje?

Wanneer u geen spoordeelwekenboekje heeft ontvangen kan dit afhangen van verschillende factoren. Het kan zijn dat u een nee-ja-sticker of een nee-nee-sticker op uw brievenbus heeft, waardoor de Spoordeelwekenboekjes niet worden bezorgd. Daarbij ontvangt niet iedereen in Nederland een Spoordeelwekenboekje. De NS selecteert een groot aantal postcodes in Nederland om het treinverkeer in sommige gebieden te stimuleren en overvolle treinen in daluren te voorkomen. Het kan dus zijn dat u niet in het juiste postcode gebied woont en daardoor geen spoordeelwekenboekje ontvangt.

Toch een boekje ontvangen? Vraag deze online aan.

Lente Spoordeelweken

De Lente Spoordeelweken lopen van april t/m 31 mei 2017 en brengen heel wat vraagtekens met zich mee. Het doel van de acties/aanbiedingen is om mensen te inspireren die normaal minder/geen gebruik maken van de trein. Hiervoor heeft de NS verschillende aanbiedingen verzonnen om het aantal reizigers in de daluren te verhogen.


Terug naar: Veelgestelde vragen

Reizen met Daluren korting in de spits

Regelmatig ontvangen wij de vraag of het mogelijk is om voor de spitsuren in te checken, waardoor er met dalurenkorting kan worden gereisd in de spits. Dit is inderdaad het geval! Wanneer u binnen de daluren incheckt kunt u gebruik maken van daluren korting of acties die enkel in de daluren geldig zijn. Zo mag u met sommige treinkaartjes acties als de NS Meereiskaart en de Blokker Dalvrij dagkaart enkel in de daluren reizen, maar voor reizigers op lange trajecten als Amsterdam - Groningen zou een treinreis anders onbegonnen werk zijn. Daarom is het toegestaan om 5 minuten voor de spitsuren in te checken en vervolgens met dalurenkorting in de spits te reizen.

Trein actie

NS/Trein Spitsuren

De spitsuren lopen van 06:30 uur t/m 09:00 uur en van 16:00 uur t/m 18:30 uur.

NS/Trein Daluren

De daluren lopen van 00:00 uur t/m 06:30 uur, van 09:00 uur t/m 16:00 uur en van 18:30 uur t/m 00:00 uur.

Activeren van NS dagkaart werkt niet?

Heeft u onlangs een dagkaart actie gekocht van Albert Heijn, Blokker, Kruidvat, Hema, de Spoordeelwinkel of Bakker Bart, maar lukt het activeren niet? Neem dan het onderstaande stappenplan nog eens goed door, zodat u wellicht meer duidelijkheid krijgt. Wanneer u zeker weet dat u de juiste stappen heeft gevolgd, maar u een foutmelding krijgt of het activeren niet werkt dient u contact op te nemen met de klantenservice van de NS. Zij hebben inzicht in het systeem en kunnen u vervolgens verder helpen.

Goedkoop treinkaartje

Houdt er rekening mee dat bijvoorbeeld voor de treinkaartjes actie van Albert Heijn en Hema een ander stappenplan moet worden gevolgd. Dit staat vermeld in de voorwaarden en de informatie die u heeft ontvangen na bestelling.

Stappenplan voor het activeren van een NS e-ticket

1.) Pak uw couponcode erbij;

2.) Op uw ticket staat een webadres om uw couponcode te activeren;

3.) Ga naar de website;

4.) Voer uw couponcode in;

5.) Geef uw reisdatum op;

6.) Voer uw e-mailadres in;

7.) Activeer uw dagkaart/dagretour.

Werkt het activeren niet?

Neem dan contact op met de NS Klantenservice. De klantenservice van de NS heeft inzicht in het systeem en mogelijke technische fouten, daarbij kunnen zij mogelijk de technische fout herstellen om toekomstige klachten te voorkomen.

Gegevens van de NS Klantenservice

Marktplaats voor treinkaartjes

Bent u opzoek naar een marktplaats voor treinkaartjes? Op onze website hebben wij een pagina aangemaakt, waarop vraag en aanbod bij elkaar komen. Via een handige Facebook box brengen wij reizigers bij elkaar, waarmee direct contactgegevens kunnen worden uitgewisseld. Uiteraard dient u voorzichtig te handelen met het overgeven van gegevens, aangezien u via het internet niet weet met wie u te maken heeft.

Tips voor onze treinkaartjes marktplaats

  • Controleer het Facebook profiel op echtheid;
  • Geef nooit zomaar uw couponcode weg;
  • Geef nooit zomaar uw gegevens weg;
  • Stort nooit zomaar geld;
  • Geen deal maken, wanneer u het niet vertrouwd.

Vermelding plaatsen op de treinkaartjes marktplaats

Wilt u een vermelding plaatsen op onze treinkaartjes marktplaats? Dan dient u in te loggen met uw Facebook account. Vermeldt duidelijk om welke actie het gaat, het aantal, de prijs en de geldigheidsperiode. Op deze manier voorkomt u miscommunicaties en verminderd u de kans op fouten.

Wat mag u niet doen?

  • Verstrek nooit direct de gegevens;
  • Plaats geen foto's met een zichtbare barcode;
  • Plaats berichten met uw persoonlijke Facebook account;
  • Verstrek geen valse gegevens.

Geen NS Meereiskaart ontvangen

In de periode dat abonnementhouders en geselecteerde postcodes in Nederland van de NS een Spoordeelwekenboekje thuisgestuurd krijgen, komt het helaas voor dat niet iedereen de NS Meereiskaart ontvangt. Tientallen bezoekers geven aan geen NS Meereiskaart te hebben ontvangen en daar is natuurlijk een oplossing voor.

Niet iedereen ontvangt een spoordeelwekenboekje, omdat het anders in potentie heel druk zou kunnen worden in de treinen. De aanbiedingen zijn erop gericht om het treinverkeer in sommige gebieden van Nederland te stimuleren en daarom worden de postcodes zorgvuldig uitgezocht. In sommige steden zullen inwoners bijna nooit een boekje met aanbiedingen ontvangen, omdat dit teveel druk zou geven op het aantal reizigers in dat gebied en treinen anders overvol raken.

NS Meereiskaart aanvragen

Op de website van de NS kan de NS Meereiskaart worden aangevraagd, maar er is slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Helaas was de NS Meereiskaart actie zo populair dat er op het huidige moment geen kaarten meer kunnen worden aangevraagd.

Melding op website van de NS

Wegens het enorme succes kunt u helaas geen Spoordeelwekenboekje meer aanvragen

Mag je met een tandem in de trein?

Onlangs is een blinde vrouw met haar tandem geweigerd in de trein, omdat zij niet in het bezit zou zijn van WMO-pas of gehandicaptenparkeerkaart. Een woordvoerder van de NS is hier later op teruggekomen, omdat mensen met een zichtbare handicap hun tandem altijd moeten kunnen meenemen (ook als ze niet in het bezit zijn van een WMO-pas of gehandicaptenparkeerkaart.

Dagkaart fiets

Mag een tandem mee in de trein?

Antwoord: Ja dit mag, maar niet in de spits. Tijdens de daluren mag u een tandem meenemen in de trein op vertoon van een dagkaart fiets. Deze is verkrijgbaar op stations en op NS.nl voor € 6,10. Zo kunt u de fiets meenemen naar een andere stad of eens in een andere omgeving wielrennen/fietsen.

Hoe werkt upgrade naar 1e klas

Tijdens de NS Lente Spoordeelweken zijn er bij verschillende abonnementhouders en reizigers in Nederland Gratis Upgrade kaartjes naar 1e klas in de brievenbus gedaan. Het is echter niet voor iedereen duidelijk hoe deze actie werkt en daarom hebben wij het voor u uitgewerkt.

Overzicht treinkaartjes acties

Hoe werkt de upgrade naar 1e klas?

Vul op de voorkant van het gratis upgrade naar 1e klas kaartje de reisdatum in en reis in combinatie met een geldig vervoersbewijs. Houdt er rekening mee dat het enkel geldig is op een zaterdag of zondag en deze gratis upgrade niet mag worden gecombineerd met een NS Meereiskaartje of treinkaartjes actie.

Gratis met de trein op Koningsdag?

Regelmatig ontvangen wij de vraag of er gratis mag worden gereisd met de trein op Koningsdag. Helaas is dit niet het geval en moet er juist meer worden betaald op deze dag. Zo is bijvoorbeeld het OV studentenreisproduct niet geldig op deze dag, maar mag er wel gebruik worden gemaakt van 40% korting. Treinkaartjes acties of andere aanbiedingen zijn ook niet geldig op deze dag, waardoor bijna iedereen van het voltarief of kortingstarief gebruik moet maken.

Trein Koningsdag

Antwoord: Nee, er mag niet gratis worden gereisd op Koningsdag.

Oranje Dienstregeling op Koningsdag

Houdt er rekening mee dat er een aangepaste dienstregeling geldt op Koningsdag. Voornamelijk richting Amsterdam en Utrecht is het internationaal treinverkeer ontregeld en worden er extra sprinters ingezet.


Lees meer: Trein op Koningsdag 2017

Hoe werkt de Doppio Espresso trein actie?

T/m 31 juli 2016 is het mogelijk om goedkope treinkaartjes bij de Spoordeel te kopen, waarmee u naast een NS dagretour voor een stad naar keuze een gratis lunch voucher ontvangt voor een willekeurige vestiging van Doppio Espresso. Uiteraard zijn er voorwaarden aan de treinkaartjes actie verbonden, waardoor een groot aantal reizigers met vragen blijft zitten. Op deze pagina proberen wij het grootste gedeelte van de vragen op te vangen, maar onderaan kunt u uiteraard nog andere vragen m.b.t. deze actie stellen, zodat wij deze kunnen beantwoorden.

Goedkope treinkaartjes bij Doppio

Hoe werkt de Doppio Espresso trein actie?

Na aankoop ontvangt u een voucher NS dagretour en een voucher lunch bij Doppio Espresso. De voucher NS dagretour dient u online te activeren voor een dag en stad naar keuze en de voucher lunch bij Doppio Espresso kunt u uitgeprint meenemen op reis, zodat u deze aan een medewerker van Doppio kunt geven in ruil voor een koffie + vers appelgebakje.

  • Kosten: €21;
  • Verkoopperiode: t/m 31 juli 2016;
  • Reisperiode: t/m 31 augustus 2016;

Veelgestelde vragen

Vanaf hoe laat kan ik gebruik maken van de Doppio dagretour?

De NS Doppio dagretour is geldig vanaf 09:00 uur voor de dag dat u hem heeft verzilverd.

Kan ik kinderen meenemen?

Kinderen t/m 11 jaar reizen voor € 2,50 met u mee in de trein met het Railrunnerkaartje.

Tot wanneer is de Doppio dagretour geldig?

Na aankoop kunt u op een dag naar keuze gebruik maken van de actietickets t/m 31 augustus 2016.

Tot hoe laat kan ik van de actie gebruik maken?

De Doppio actie is vanaf 09:00 uur geldig in treinen van de NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia en te gebruiken tot de laatste trein van die dag.

Waar vind ik een Doppio vestiging?

Het is handig om vooraf te checken of de gewenste stad een Doppio vestiging heeft, omdat u hier anders geen gebruik van kunt maken. Check daarom voordat u op reis gaat alvast waar de Doppio vestigingen zich bevinden via deze link!

Heeft u nog een vraag? Stel deze gerust via het onderstaande formulier.

Jas vergeten in de trein?

Bent u een jas vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw jas is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het telefoonnummer van het NS Gevonden Voorwerpen loket te bellen.

NS opsporingsformulier

Klik hier voor het formulier!

Telefoonnummer van NS gevonden voorwerpen

0900-321 21 00 (€ 0,80 per minuut) werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.

Jas gevonden in de trein?

Heeft u juist een jas gevonden in de trein? Geef deze dan aan personeel in de trein of op het station. Mocht dit niet gelukt zijn kunt u de jas altijd telefonisch aangeven aan de NS Klantenservice via telefoonnummer: klantenservice 030-751 51 55.

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Koffer vergeten in de trein?

Bent u een koffer vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw koffer is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het telefoonnummer van het NS Gevonden Voorwerpen loket te bellen.

NS opsporingsformulier

Klik hier voor het formulier!

Telefoonnummer van NS gevonden voorwerpen

0900-321 21 00 (€ 0,80 per minuut) werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.

Koffer gevonden in de trein?

Heeft u juist een koffer gevonden in de trein? Geef deze dan aan personeel in de trein of op het station. Mocht dit niet gelukt zijn kunt u de koffer altijd telefonisch aangeven aan de NS Klantenservice via telefoonnummer: klantenservice 030-751 51 55.

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Rugzak vergeten in de trein?

Bent u een rugzak vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw rugzak is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het telefoonnummer van het NS Gevonden Voorwerpen loket te bellen.

NS opsporingsformulier

Klik hier voor het formulier!

Telefoonnummer van NS gevonden voorwerpen

0900-321 21 00 (€ 0,80 per minuut) werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.

Rugzak gevonden in de trein?

Heeft u juist een rugzak gevonden in de trein? Geef deze dan aan personeel in de trein of op het station. Mocht dit niet gelukt zijn kunt u de rugzak altijd telefonisch aangeven aan de NS Klantenservice via telefoonnummer: klantenservice 030-751 51 55.

Dagelijks worden er tientallen voorwerpen achtergelaten in de trein. Bekijk de top 10: http://goedkoop-treinkaartje.nl/trein-nieuws/top-10-gevonden-voorwerpen-in-de-trein

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Laptop vergeten in de trein?

Bent u een laptop vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw laptop is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het telefoonnummer van het NS Gevonden Voorwerpen loket te bellen.

NS opsporingsformulier

Klik hier voor het formulier!

Telefoonnummer van NS gevonden voorwerpen

0900-321 21 00 (€ 0,80 per minuut) werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.

Laptop gevonden in de trein?

Heeft u juist een laptop gevonden in de trein? Geef deze dan aan personeel in de trein of op het station. Mocht dit niet gelukt zijn kunt u de laptop altijd telefonisch aangeven aan de NS Klantenservice via telefoonnummer: klantenservice 030-751 51 55.

Dagelijks worden er tientallen voorwerpen achtergelaten in de trein. Bekijk de top 10: http://goedkoop-treinkaartje.nl/trein-nieuws/top-10-gevonden-voorwerpen-in-de-trein

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Portemonnee vergeten in de trein

Bent u een portemonnee vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw portemonnee is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het telefoonnummer van het NS Gevonden Voorwerpen loket te bellen.

NS opsporingsformulier

Klik hier voor het formulier!

Telefoonnummer van NS gevonden voorwerpen

0900-321 21 00 (€ 0,80 per minuut) werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.

Portemonnee gevonden in de trein?

Heeft u juist een portemonnee gevonden in de trein? Geef deze dan aan personeel in de trein of op het station. Mocht dit niet gelukt zijn kunt u de portemonnee altijd telefonisch aangeven aan de NS Klantenservice via telefoonnummer: klantenservice 030-751 51 55.

Dagelijks worden er tientallen voorwerpen achtergelaten in de trein. Bekijk de top 10: https://goedkoop-treinkaartje.nl/trein-nieuws/top-10-gevonden-voorwerpen-in-de-trein

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Telefoon vergeten in trein

Bent u een telefoon, mobiel of smartphone vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw toestel is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het telefoonnummer van het NS Gevonden Voorwerpen loket te bellen.

NS opsporingsformulier

Klik hier voor het formulier!

Telefoonnummer van NS gevonden voorwerpen

0900-321 21 00 (€ 0,80 per minuut) werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.

Telefoon gevonden in de trein?

Heeft u juist een telefoon gevonden in de trein? Geef deze dan aan personeel in de trein of op het station. Mocht dit niet gelukt zijn kunt u het gevonden voorwerp altijd telefonisch aangeven aan de NS Klantenservice via telefoonnummer: klantenservice 030-751 51 55.

Dagelijks worden er tientallen voorwerpen achtergelaten in de trein. Bekijk de top 10: https://goedkoop-treinkaartje.nl/trein-nieuws/top-10-gevonden-voorwerpen-in-de-trein

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Waarom zoveel bommeldingen en verdachte pakketjes?

Met de aanslagen in Brussel en Parijs wordt de angst voor aanslagen in Nederland steeds groter. Elke achtergelaten tas of koffer moet daarom worden onderzocht, omdat er met dit dreigingsniveau geen enkel risico meer kan worden genomen. Helaas komt het elke dag voor dat er plastic tassen, rugzakken en koffers worden achtergelaten in de trein die nu als verdacht pakketje worden gezien. Dit wordt niet direct als een bommelding gezien, maar in potentie natuurlijk wel.

NS dagkaart

Waarom zoveel verdachte pakketjes?

Jaarlijks worden er 6071 tassen, 5339 plastic tassen, 4981 sport- en weekendtassen en 3221 koffers achtergelaten in de trein en op stations. Dit betekend dat er in potentie ongeveer 54 verdachte pakketjes ontstaan door vergeetachtige reizigers.

Bekijk ook onze top 10 van gevonden voorwerpen!

Goedkoopst met een groep reizen per trein

Regelmatig ontvangen wij de vraag hoe het goedkoopst met een groep kan worden gereisd in de trein. Het is namelijk mogelijk om groepskorting te krijgen in de trein vanaf 4 tot 10 personen. Ga jij met een groep op stap en hebben jullie allemaal hetzelfde opstap- en eindstation? Profiteer dan van de NS Groepsretour! De NS Groepsretour is verkrijgbaar voor slechts € 49 voor 4 personen, waarna u voor elke reiziger/groepslid extra slechts € 2,50 betaald. Op deze manier ontvangt u groepskorting en kunt u de korting zelf verrekenen met elkaar.

NS Groepsretour

Korting in de trein met de NS Groepsretour

De groepskorting wordt hoger naar mate er meer reizigers met u meereizen. Hieronder hebben wij een tabel gemaakt die de korting per passagier extra weergeeft, zodat u inzicht heeft in de kosten per reiziger en korting.

Reizigers Prijs Per Persoon
4 € 49,- € 12,25
5 € 51,50 € 10,30
6 € 54,- € 9,-
7 € 56,50 € 8,-
8 € 59,- €7.40,-
9 € 61.50 € 6.80
10 € 64,- € 6,40

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Zitplaats reserveren in ICE International

Regelmatig ontvangen wij de vraag of het verplicht is om een zitplaats te reserveren per ICE International of dat dit na bestelling ook nog mogelijk is. Uiteraard kan men er altijd voor kiezen om een zitplaats te reserveren in de ICE International treinen en dit raden wij ook aan, omdat u anders opzoek moet naar een zitplaats en zou op sommige momenten weleens lastig kunnen zijn. Mocht u er niet uitkomen is er altijd voldoende personeel aan boord van de trein die u graag op weg helpen.

ICE International

Zitplaats reserveren bij ICE International

Bij het bestelproces van uw treintickets kunt u aangeven of u direct een zitplaats wilt reserveren. Het is namelijk ook mogelijk om een ticket te bestellen zonder reistijd, zodat u flexibeler bent en nog kunt blijven hangen of juiste en trein eerder kunt nemen. Tevens is het mogelijk om na bestelling nog een zitplaats te reserveren bij ICE International. Dit doet u via telefoonnummer: 030-2300023.

Gereserveerde zitplaats herkennen

Zitplaatsen die zijn gereserveerd herkent u aan het traject dat op de display boven de zitplaats wordt weergegeven. Wanneer er nog geen traject op het scherm boven de zitplaats wordt aangegeven kunt u er gewoon gaan zitten. Houdt er uiteraard rekening mee dat er onderscheid wordt gemaakt tussen 1e en 2e klas zitplaatsen.

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Verschil tussen dagretour en dagkaart

Aangezien er bij treinkaart acties verschillende termen worden gehanteerd is het niet altijd duidelijk voor reizigers/bezoekers. Toch zit er een verschil tussen de NS dagretour en de NS dagkaart, want met de dagretour is het mogelijk om op één dag heen- en weer te reizen op één traject. Terwijl het met een NS dagkaart mogelijk is om door het hele land te reizen, zonder beperkingen of vast traject.

NS dagkaart

Verschil NS dagkaart en NS Dagretour

Het verschil zit hem voornamelijk in de beperking voor het traject en dat u geacht wordt één keer heen -en weer te reizen op een vooraf bepaald traject.

Nog vragen? Stel ze hieronder!

Hoe werkt de NS Seizoensretour?

De NS Seizoensretour actie is in volle gang en daarom ontvangen wij ontzettend veel vragen van bezoekers. Deze willen wij graag met u delen om nog meer vragen te voorkomen en meer duidelijkheid te scheppen over de voorwaarden van deze kortingsactie! Houdt er rekening mee dat er een beperkt aantal kaartjes beschikbaar is. De NS Seizoensretour is verkrijgbaar in mei 2018.

NS Seizoensretour

Veelgestelde vragen m.b.t. de NS Seizoensretour

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen die wij bijna dagelijks ontvangen.

Wanneer zijn de actietickets van de NS Seizoensretour geldig?

Na bestelling ontvangt u 3 tickets die u in 3 verschillende periodes kunt gebruiken. De periodes zijn:

  • Prijs: € 33 (€ 11 per stuk)
  • Verkoop: mei 2018
  • Reizen:
    1. Weekenddagen in mei, juni en juli 2018
    2. Weekenddagen in augustus en september 2018
    3. Weekenddagen in oktober en november 2018

Vanaf hoe laat zijn de goedkope treinkaartjes geldig?

De goedkope treinkaartjes zijn de hele dag in het weekend geldig.

Hoe worden de tickets bezorgd?

Na bestelling ontvangt u een bevestiging en 3 vouchercodes per e-mail. Mocht u deze niet ontvangen raden wij aan om contact op te nemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel, waarna zij u verder kunnen helpen.

Tot hoe laat kunnen de treinkaartjes worden gebruikt?

De treinkaartjes kunnen op de gekozen dag worden gebruikt tot de laatste trein van die dag. Op sommige trajecten is dit tot 4 uur in de nacht.

Kunnen de treinkaartjes in dezelfde periode worden gebruikt?

De 3 vouchercodes dienen elk in een andere periode te worden geactiveerd/verzilverd en kunnen niet in dezelfde periode worden gebruikt.

Kunnen de treinkaartjes door meerdere personen worden gebruikt?

Deze aanbieding is op naam en kan niet worden overgedragen aan een ander.

Kan ik de tickets later inwisselen/omruilen?

Na aanschaf van deze treinkaartjes actie is het niet meer mogelijk om de tickets om te ruilen of te wisselen. Aangezien de tickets op naam zijn, kunt u ze ook niet doorverkopen.

Hoe activeer/verzilver ik de treinkaartjes van de NS Seizoensretour?

Het proces voor het verzilveren/activeren van de NS Seizoensretour vouchercodes wordt beschreven in de e-mail die u ontvangt na bestelling. De vouchercodes kunnen op de website van de NS worden ingevoerd, waarna u een e-ticket ontvangt die u uitgeprint dient mee te nemen op reis.

De kaartjes zijn uitverkocht, wat nu?

Is de NS Seizoensretour uitverkocht? Dan wordt de voorraad niet meer aangevuld en zult u gebruik moeten maken van een andere aanbieding. Schrijf u in voor de nieuwsbrief en/of like ons op Facebook, zodat wij u op de hoogte kunnen brengen van de laatste dagkaart acties!

Hoe werken de Etos Superdaltickets?

Aangezien de goedkope treinkaartjes van Etos weer worden verkocht en de treinkaartjes acties in veel winkels al is uitverkocht, ontvangen wij steeds vaker de vraag hoe de Etos Superdaltickets eigenlijk werken. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen voor de Etos treinkaartjes hieronder voor u uitgewerkt.

Etos Superdaltickets

Veelgestelde vragen rondom de Etos Superdaltickets

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen.

Is in- en uitchecken verplicht?

De goedkope treinkaartjes van Etos zijn geladen op een OV Chipkaart en hiermee is het verplicht om in- en uit te checken. Na gebruik mogen ze worden weggegooid. Wanneer u niet in- en uitcheckt wordt dit gezien als zwartrijden en loopt u het risico op een boete.

Vanaf hoe laat kan ik reizen met de Etos Superdaltickets?

De Superdaltickets van Etos kunnen doordeweeks vanaf 11:00 uur worden gebruikt. Dit is één van de redenen, waarom de treinkaartjes met korting kunnen worden aangeboden.

Tot hoe laat kan ik de Superdaltickets gebruiken?

De tickets zijn te gebruiken t/m de laatste trein van die dag. Op sommige trajecten rijden er treinen t/m 4 uur in de nacht.

Mag ik ook alleen reizen?

De 2 tickets van Etos worden samen gekocht, maar hoeven niet samen te worden gebruikt. Het is dus ook mogelijk om 2 keer alleen te reizen.

Etos Superdaltickets zijn uitverkocht, kan ik ze nog bestellen?

Voor deze aanbieding geldt OP=OP! Daarom raden wij altijd aan om ons te Liken op Facebook, uzelf in te schrijven voor de nieuwsbrief en onze website regelmatig te bezoeken. Op deze manier blijft u op de hoogte en bent u er altijd op tijd bij!

Oostenrijkse trein bestemmingen

Regelmatig ontvangen wij de vraag welke Oostenrijkse trein bestemmingen er allemaal zijn binnen Europa, aangezien wij geen bestemmingen aanprijzen in de linkerkolom van onze website. Uiteraard is Wenen een populaire bestemming, maar uiteraard zijn er nog een aantal geweldige bestemmingen in Oostenrijk. Zo zijn er in Oostenrijk 292 treinstations, maar zijn er op dit moment ongeveer 5 op onze website opgenomen. Mocht u toch een ticket willen boeken voor een alternatief treinstation. Probeer dan de boekingstool in de rechterkolom van onze website en vindt uw goedkope treinkaartjes!

Trein bestemmingen in Oostenrijk

Deze zijn allemaal bereikbaar met de ICE International en de City Night Line (nachttrein). Klik op één van de onderstaande bestemmingen voor meer informatie of om direct een ticket te boeken.

Innsbruck
Trein Innsbruck
Linz
Trein Linz
Salzburg
Trein Salzburg
Tirol
Trein Tirol
Wenen
Trein Wenen

Wanneer vroegboekkorting bij ICE International?

Voor Duitse bestemmingen geldt doorgaans 92 dagen voor vertrek. U profiteert dan van vroegboekkorting en bespaart aanzienlijk op de reiskosten. Wilt u echter met de nachttrein (City Night Line) of bestemmingen richting Oostenrijk of Zwitserland? Dan kunt u al 122 dagen voor vertrek boeken.

Meer over ICE International of IC Berlijn

ICE International

Vroeg boeken = voordelig reizen!

Wanneer vroegboekkorting bij Thalys?

Regelmatig vragen reizigers wanneer zij treintickets van Thalys kunnen boeken.

  • U profiteert van vroegboekkorting tot ongeveer 82 dagen voor vertrek;
  • Vanaf 4 maanden voor vertrek zijn de tickets met vroegboekkorting te boeken.

Meer over de Eurostar

Belgische trein bestemmingen

Regelmatig ontvangen wij de vraag welke Belgische trein bestemmingen er allemaal zijn binnen Europa, aangezien wij enkel Antwerpen en Brussel aanprijzen in de linkerkolom van onze website. Dit heeft alles te maken met de populariteit van deze bestemmingen, maar uiteraard zijn er nog tal van andere bestemmingen. Zo zijn er in België 507 trein bestemmingen, maar zijn er op dit moment ongeveer 10 op onze website opgenomen. Mocht u toch een ticket willen boeken voor een alternatief treinstation. Probeer dan de boekingstool in de rechterkolom van onze website en vindt uw goedkope treinkaartjes!

Belgische trein bestemmingen

Deze zijn allemaal bereikbaar met de Thalys en IC Brussel. Klik op één van de onderstaande bestemmingen voor meer informatie of om direct een ticket te boeken.

Antwerpen
Trein Antwerpen
Brugge
Trein naar Brugge
Brussel
Trein Brussel
Gent
Trein naar Gent
Luik
Trein Luik
Mechelen
Trein Mechelen

Tips voor goedkope treintickets

Wilt u binnenkort een stedentrip maken en bent u opzoek naar het goedkoopste treinkaartje? Voor treinreizen naar het buitenland zijn er verschillende handigheidjes om op het voordeligste tarief uit te komen. Hierbij moet gezegd worden dat het per vervoerder verschilt en daarom hebben wij dit zo overzichtelijk mogelijk voor u onder elkaar gezet.

Trein Stedentrip

Algemene tips voor goedkope treintickets

  • Boek online, zodat u geen reserveringskosten betaald;
  • Vroeg boeken = voordelig reizen;
  • Reizen in de avonduren is vaak voordeliger;
  • Like ons op Facebook en schrijf uzelf in voor de nieuwsbrief voor de laatste aanbiedingen;
  • Boek uw weekendje weg eens van zaterdag t/m maandag, aangezien vrijdag t/m zondag vaak duurder is.

Tips per vervoerder

Treinvakantie

Duitse trein bestemmingen

Regelmatig ontvangen wij de vraag welke Duitse trein bestemmingen er allemaal zijn binnen Europa, aangezien wij enkel Keulen, Düsseldorf, Frankfurt en Berlijn aanprijzen in de linkerkolom van onze website. Dit heeft alles te maken met de populariteit van deze bestemmingen, maar uiteraard zijn er nog tal van andere bestemmingen. Zo zijn er in Duitsland 1816 trein bestemmingen, maar zijn er op dit moment ongeveer 30 op onze website opgenomen. Mocht u toch een ticket willen boeken voor een alternatief treinstation. Probeer dan de boekingstool in de rechterkolom van onze website en vindt uw goedkope treinkaartjes!

Duitse trein bestemmingen

Deze zijn allemaal bereikbaar met de ICE International en IC Berlijn. Klik op één van de onderstaande bestemmingen voor meer informatie of om direct een ticket te boeken.

Airport Weeze
Trein Airport Weeze
Trein Berlijn
Trein Berlijn
Trein Bonn
Trein Bonn
Trein Bremen
Trein Bremen
Trein Dortmund
Trein Dortmund
Trein Duisburg
Trein Duisburg
Trein Dusseldorf
Trein Dusseldorf
Trein Dusseldorf Airport
Trein Düsseldorf Airport
Trein De Eifel
Trein Eifel
Trein Essen
Trein Essen
Trein Frankfurt
Trein Frankfurt
Trein Hamburg
Trein Hamburg
Trein Hannover
Trein Hannover
Trein Karlsruhe
Trein Karlsruhe
Trein Keulen
Trein Keulen
Trein Koblenz
Trein Koblenz
Trein Kufstein
Trein Kufstein
Trein Leipzig
Trein Leipzig
Trein Mannheim
Trein Mannheim
Trein Movie Park Germany
Trein Movie Park Germany
Trein Munster
Trein Munster
Trein Neurenberg
Trein Neurenberg
Trein Oberhausen
Trein Oberhausen
Trein Osnabruck
Trein Osnabruck
Trein Sauerland
Trein Sauerland
Trein Winterberg
Trein Winterberg
Trein Zwarte Woud
Trein Zwarte Woud

Franse trein bestemmingen

Regelmatig ontvangen wij de vraag welke Franse trein bestemmingen er allemaal zijn binnen Europa, aangezien wij enkel Parijs en Lille aanprijzen in de linkerkolom van onze website. Dit heeft alles te maken met de populariteit van deze bestemmingen, maar uiteraard zijn er nog tal van andere bestemmingen. Zo zijn er in Frankrijk 383 trein bestemmingen, maar zijn er ongeveer 35 op onze website opgenomen. Mocht u toch een ticket willen boeken voor een alternatief treinstation. Probeer dan de boekingstool in de rechterkolom van onze website en vindt uw goedkope treinkaartjes!

Franse trein bestemmingen

Bekijk hieronder het overzicht van zonnige Franse bestemmingen.

Trein Bestemmingen

Deze zijn allemaal bereikbaar met de TGV en sommige hebben zelfs een direct verbinding in de zomermaanden. Er vertrekt dan elke zaterdag een speciale Zon-Thalys, waarmee u rechtstreeks reist naar zomervakantie bestemmingen en profiteert van lage tarieven en minimale reistijd.

Trein Agde
Trein Agde
Trein Aix en Procence
Trein Aix-en-Provence
Trein Toulon
Trein Antibes
Trein Avignon
Trein Avignon
Trein Cannes
Trein Cannes
Trein Lille
Trein Lille
Trein Lyon
Trein Lyon
Trein Marseille
Trein Marseille
Trein Montpellier
Trein Montpellier
Trein Narbonne
Trein Narbonne
Trein Nice
Trein Nice
Trein Parijs
Trein Parijs
Trein Perpignan
Trein Perpignan
Trein St. Raphael
Trein St. Raphael
Trein Toulon
Trein Toulon
Trein Valence
Trein Valence

Franse wintersport bestemmingen

Frankrijk kent ook prachtige skigebieden die elk jaar weer door duizenden vakantiegangers worden bezocht. De trein is een populair vervoersmiddel en er zijn dan ook tal van Franse wintersport bestemmingen per trein bereikbaar. Deze bestemmingen zijn bereikbaar per TGV en Ski-Thalys.

Trein Bourg St Maurice
Trein Landry
Trein Aime la Plagne
Trein Moutiers Salins
Trein Albertville
Trein Chambery
Trein Les Menuires
Trein Val Thorens

Geen tickets ontvangen na bestelling ICE International

Regelmatig vragen reizigers waarom zij geen tickets hebben ontvangen, nadat zij een treinticket hebben besteld bij NS International of ICE International. Dit zou kunnen komen, omdat de treintickets van sommige vervoerders niet per e-mail worden toegestuurd. Tickets van ICE International worden vaak per post opgestuurd, waardoor u geen treinkaartjes per e-mail zult ontvangen.

ICE Trein

Hoeveel treinen vertrekken er dagelijks naar Berlijn?

Benieuwd hoeveel treinen er elke dag naar Berlijn vertrekken? Wij hebben het antwoord voor u opgezocht! De reis wordt verzorgd door de InterCity Berlijn (Berlin) en deze vertrekt 6 keer per dag vanaf Amsterdam Centraal. Tussendoor stopt de trein nog op stations als Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo. Ook in Duitsland zijn er nog 2 treinstations waar reizigers in- en uit kunnen stappen, namelijk Osnabrück en Hannover.

Trein Berlijn

Er vertrekken dagelijks 6 treinen vanaf Amsterdam Centraal naar Berlijn.

Treinkaartje of OV Chipkaart voor 65+

Bent u 65-plusser en benieuwd of u recht heeft op korting? Dan hebben wij het juiste antwoord voor u opgezocht! Wanneer u 60 jaar of ouder bent heeft u recht op 40% voordeeluren korting en keuzedagen.

Spoor aanbieding

Overzicht van voordeeluren:

  • Van ma t/m vrij vanaf 9.00 uur;
  • Tijdens het weekend de hele dag;
  • In juli en augustus de hele dag;
  • Op sommige feestdagen reist u vóór 9.00 uur met korting.

De keuzedagen houdt in dat u 7 dagen in het jaar kunt aangeven, waarop u een hele dag gratis en onbeperkt kunt reizen.

Wat moet u doen?

Om als 60 of 65-plusser te profiteren van deze korting dient u een Dal Voordeel abonnement te kopen, waarmee u deze korting ontvangt. Bij aanschaf geeft u aan dat u 60+ bent, waarop u 7 gratis keuzedagen kunt aanvragen. Daarbij kunt u als 65+er in sommige steden (zoals Rotterdam en Nijmegen) gratis gebruik maken van het Openbaar Vervoer.

Waarom is het Dal Voordeel abonnement handig voor ouderen?

  • U hoeft niet meer in de spits te reizen, waardoor u gebruik kunt maken van de daluren;
  • U kunt 3x het Kids vrij abonnement voor (klein)kinderen aanvragen;
  • U kunt 3 passagiers meenemen met 40% korting;
  • 65+? Dan geniet u ook in de spits van 34% korting!

Heeft u nog vragen? Stel ze gerust op het Hulp Forum of het contactformulier!

Deel deze pagina!

Close