Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen door bezoekers van onze pagina. Heeft u een vraag en bent u benieuwd of hij er al tussen staat? Kijk dan in de onderstaande lijst en wellicht geeft dit meer duidelijkheid over uw probleem.

Waar kan ik de NS Seizoensretour kopen?

Regelmatig ontvangen wij de vraag waar de NS Seizoensretour kan worden besteld. Op onze website zijn verschillende knoppen te vinden met een verwijzing naar de juiste pagina. Zo kunt u bijvoorbeeld in de rechterkolom van onze website op een banner drukken die u naar de betaalpagina leidt en ook via deze link komt u op de pagina met meer informatie en een blauwe bestelknop voor de NS Seizoensretour.

Seizoensretourkaart

Contactgegevens Kruidvat

Regelmatig zijn vragen bezoekers naar de contactgegevens van de Kruidvat Klantenservice. Het telefoonnummer en e-mailadres wordt vaak goed verstopt, zodat klanten eerst bij de veelgestelde vragen kijken. Vaak is er snel hulp/advies nodig en is persoonlijke aandacht gewenst. Daarom hebben wij voor u de contactgegevens van de Kruidvat klantenservice opgezocht. Zo hebben wij hieronder het telefoonnummer en de pagina van het contactformulier opgezocht. Op deze manier kunt u het probleem/vraagstuk snel oplossen.

Contact met de Kruidvat Klantenservice m.b.t. treinuitjes:

Telefoonnummer: Op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur bellen op 0900 57 84 38 28 (35ct per gesprek).

Contact: https://klantenservice.kruidvat.nl/system/templates/selfservice/kruidvat/#!portal/1010/contact_us?

OV Vragen

Contactgegevens Blokker

Bent u opzoek naar de contactgegevens van de klantenservice van Blokker? Dan hebben wij deze even voor u opgezocht en op een rijtje gezet, want contact met Blokker moet natuurlijk vanzelfsprekend zijn. Er zijn regelmatig bezoekers die vragen hebben aan deze populaire aanbieder van treinkaartjes acties en deze moet natuurlijk eenvoudig te bereiken zijn. Kijk hieronder voor het e-mail- en postadres. Daarnaast hebben wij het telefoonnummer en een eventueel contactformulier van de Blokker klantenservice voor u opgezocht.

OV Vragen

Contact met Blokker klantenservice:

Telefoonnummer: 020-8200976 (maandag - vrijdag 09:00 - 18:00 uur).

Emailadres Blokker: Niet beschikbaar

Het contactformulier van Blokker is te vinden door de onderstaande stappen op te volgen:

Ga naar: https://www.blokker.nl/nl/blknl/customerService

Klik op: 'Contact met Blokker klantenservice'

Klik op: 'Contact'

Postadres Blokker Klantenservice

Van der Madeweg 13-15
1114 AM Amsterdam
Postbus 94072
1090 GB Amsterdam

Contactgegevens Breng

Bent u opzoek naar de contactgegevens van vervoerder Breng? Dan bent u op het juiste adres, want wij hebben het emailadres van Breng en het telefoonnummer van Breng even voor u opgezocht! Daarnaast hebben wij ook het (post)adres gevonden en hebben wij hieronder voor u op een rijtje gezet.

OV Vragen

Contactgegevens Breng

Telefoonnummer: 026 - 2142 140

Contactformulier: https://www.breng.nl/vragen/1272

Adresgegevens van Klantenservice Breng
Antwoordnummer 2125
8270 WB IJSSELMUIDEN

Hoe ontvang ik na verloop van OV-Studentenpas een NS Kortingskaart?

Aan ex-studenten wordt vaak een NS Kortingskaart aangeboden, zodat zij nog even kunnen wennen aan het betalen voor het Openbaar Vervoer. Zij krijgen vanuit de NS gratis een NS Altijd korting Abonnement aangeboden, wanneer de OV-Studentenpas verloopt of wordt opgezegd.

Studenten met een tussenjaar of reis naar het buitenland

Voor studenten die tussen hun studie door naar het buitenland reizen en daarom hun abonnement tijdelijk stop hebben gezet geld hetzelfde, alleen wordt de kortingskaart aangeboden op een moment dat het niet nodig is. Later heeft de student dan geen recht meer op de NS Kortingskaart, omdat deze slechts 1 maal wordt aangeboden.

OV Vragen

Wat zijn de contactgegevens van Connexxion?

Zou u graag contact op willen nemen met vervoerder Connexxion? Dan hebben wij de contactgegevens van Connexxion nog eens voor u opgezocht! Zo kunt u gebruik maken van het telefoonnummer, het postadres en het e-mailadres van de Connexxion klantenservice.

Postadres Connexxion
Postbus 357
8260 AJ Kampen

Telefoonnummer Connexxion: 0900-2666399

Wanneer u via mail verkeer contact zou willen opnemen met Connexxion dient u gebruik te maken van het online formulier voor vragen. Dit formulier vindt u hier: https://www.connexxion.nl/vragen/120

OV Vragen

Wat als mijn OV Chipkaart verloopt?

Verloopt uw OV Chipkaart bijna en weet u niet wat de vervolgstappen zijn? Lees het onderstaande goed door, zodat u precies weet wat u te wachten staat. Er wordt bij het verlopen van een OV Chipkaart onderscheid gemaakt tussen de persoonlijke- en anonieme OV Chipkaart. Voor beide kaarten zijn er verschillende handelingen opgesteld voor een goed verloop van de opzegging en aanvraag. U kunt de persoonlijke OV Chipkaart via het internet vernieuwen, maar tevens via een loket van een willekeurige vervoerder. Het oude saldo kan vervolgens worden overgezet op de nieuwe OV Chipkaart, maar kan ook worden uitgekeerd tot € 30. Heeft u meer als € 30,- op uw OV Chipkaart geladen? Dan wordt het bedrag teruggestort op uw bankrekening.

Bij een anonieme OV Chipkaart dient u voor de teruggave van het oude saldo een formulier in te vullen. Dit kan via het internet, maar ook via een OV loket. De medewerker zal vragen om een legitimatiebewijs, waarna het oude saldo kan worden uitgekeerd. Vervolgens krijgt u de keuze om een persoonlijke- of anonieme OV Chipkaart aan te vragen. Wanneer u gebruik maakt van individuele abonnement is een persoonlijke OV Chipkaart een 'must'. De anonieme kan worden gebruikt door meerdere mensen, maar niet op hetzelfde moment. Ideaal voor een gezin!

OV Vragen

Hoe kan ik mijn oude saldo overzetten op de nieuwe OV Chipkaart

Bij de beëindiging van een OV Chipkaart wordt er onderscheid gemaakt tussen de persoonlijke- en anonieme OV Chipkaart. Het verlopen van een OV Chipkaart kan verschillende redenen hebben. U kunt hem zelf willen opzeggen, omdat u een nieuwe van uw werkgever ontvangt. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat de houdbaarheidsdatum vervalt. Dan doet u er verstandig aan om vroegtijdig een nieuwe aan te vragen, zodat u niet zonder komt te zitten. Het overzetten van uw oude saldo naar de nieuwe OV Chipkaart is in principe heel eenvoudig te regelen en kan via de OV loketten bij een willekeurige vervoerder.

Overzetten van saldo op nieuwe OV Chipkaart

Ga naar een OV loket van een willekeurige vervoerder en deze zal u verder helpen. Bij een persoonlijke OV Chipkaart krijgt u het huidige saldo tot € 30,- uitgekeerd. Is het bedrag dat op de oude OV Chipkaart staat hoger als € 30? Dan dient u een formulier in te vullen, waarna het bedrag wordt uitgekeerd op uw bankrekening. Voor het overschrijven van het oude saldo wordt € 2,50 administratiekosten gerekend (wat natuurlijk absurd is).

Voor een anonieme OV Chipkaart dient u sowieso een formulier in te vullen en uzelf te legitimeren, zodat ze het bedrag aan de juiste persoon kunnen uitkeren. Daarbij weet de vervoerder precies aan wie ze het bedrag hebben uitgekeerd, zodat ze het kunnen terugvragen, wanneer er onrechtmatig is gehandeld.

OV vragen

Wat zijn de contactgegevens van Keolis

Er zijn regelmatig reizigers/bezoekers opzoek naar de contactgegevens van vervoerder Keolis. Het is vaak lastig om achter het telefoonnummer of de contactgegevens van de klantenservice te komen en daarom hebben wij deze nog even voor u opgezocht.

Contact gegevens klantenservice Keolis/Syntus:
088 - 033 13 60 of Contact met Keolis
Per post: antwoordnummer 429, 7400 VB Deventer

OV Vragen

Wat zijn de contactgegevens van de NS?

Bezoekers willen regelmatig contact opnemen met de NS, maar kunnen de contactgegevens niet altijd achterhalen. Daarom hebben wij voor u de contactgegevens van de NS nog even op een rijtje gezet.

Telefoonnummer NS Klantenservice:

030-751 51 55

Postbus NS:

2372
3500 GJ
Utrecht

OV Vragen

Wat zijn de contactgegevens van Arriva?

Het komt regelmatig voor dat iemand contact met Arriva wilt opnemen, maar de contactgegevens niet weet te achterhalen. Hieronder hebben wij de contactgegevens van Arriva voor u op een rijtje gezet.

Telefoonnummer Arriva:

0900-202 20 22

Postbus Arriva:

Postbus 626
8440 AP
Heerenveen

OV Vragen

Korting naar Winter circus in Utrecht

Wilt u met korting naar het Winter Circus in Utrecht? Kijk dan op onze website of er een treinkaartjes actie lopende is! Het Winter Circus wordt ieder jaar gehouden aan de rand van het centrum naast het Centraal station in Utrecht. Het is eenvoudig te bereiken met het Openbaar Vervoer en tevens is er voldoende parkeerruimte voor bezoekers die met de auto komen. Om het Winter Circus in Utrecht te promoten worden er regelmatig trein aanbiedingen gecombineerd met een entreeticket en ook deze acties zullen wij op onze website plaatsen.

Wilt u dit soort kortingsacties in uw mailbox willen ontvangen of via uw tijdlijn op Facebook? Schrijf u dan in op onze website of Like ons op Facebook!

Dagkaart actie

Bespaar met dagkaart aanbiedingen!

Wanneer komt er weer een treinkaartjes actie?

Dit is een veelgestelde vraag, omdat reizigers dit graag van tevoren zouden willen weten. Helaas wordt dit niet van tevoren aangekondigd, waardoor veel reizigers er geen gebruik van maken of er niet van op de hoogte zijn. Daarbij moeten wij u helaas melden dat wij slechts bij enkele acties op de hoogte worden gebracht van tevoren, waardoor wij u direct op de hoogte kunnen brengen via de nieuwsbrief en Facebook. Natuurlijk zoeken wij dagelijks naar aanbiedingen, dus zullen de meeste dagkaart acties en overige trein aanbiedingen ons niet ontgaan.

Wilt u ook gratis op de hoogte worden gebracht? Dan raden wij u aan om uzelf in te schrijven voor de nieuwsbrief en onze Facebook pagina te Liken!

Fiets in trein

Met de fiets in de trein? Bestel een dagkaart voor uw fiets!

Treinkaartjes acties verzilveren/activeren

Heeft u onlangs een treinkaartjes actie gekocht? Dan dient u deze in veel gevallen te verzilveren/activeren via de website van de NS. Het stappenplan hiervoor hebben we op deze pagina uitgewerkt. Het kan soms verwarrend zijn, omdat niet alle trein acties hetzelfde werken. Zo dient u bij de dagkaart acties van Albert Heijn een andere pagina te gebruiken om de e-tickets te activeren, terwijl de afgelopen aanbiedingen van Blokker helemaal geen activatie nodig hadden.

Wij raden onze bezoekers daarom ten alle tijden aan om de actie voorwaarden goed door te nemen, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Vanaf wanneer kan ik mijn couponcode verzilveren/activeren?

Ook over deze vraag bestaat vaak veel onduidelijkheid, omdat de couponcodes vaak pas vanaf de eerste dag van de reisperiode kunnen worden geactiveerd. Voor veel reizigers is dit onhandig, omdat zij de dagkaart graag van tevoren willen activeren.

Couponcode aanbieding

Voorlopig is het antwoord op deze vraag: U kunt de couponcode vanaf de eerste dag van de reisperiode verzilveren/activeren. Misschien dat dit in de toekomst wordt aangepast, zodat reizigers in de week ervoor alvast hun reis kunnen plannen.

Wanneer komt het dal voordeel abonnement weer in de actie?

Benieuwd wanneer het Dal voordeel abonnement van de NS weer in de aanbieding komt? Op het huidige moment is het NS Voordeeluren abonnement verkrijgbaar voor slechts € 29,-! Deze aanbieding is nog tot half november lopende, dus als u er nog een nodig hebt voor komend jaar moet u er snel bij zijn. Natuurlijk zullen er in de loop van 2015 weer extra NS kortingsacties en wellicht dat het voordeel abonnement opnieuw in de aanbieding is, maar dit wordt nooit van tevoren bekend gemaakt.

Tot 31 oktober 2015 is het Dal Voordeel abonnement weer in de aanbieding!

Direct bestellen of meer informatie?

Profiteer van de hotel + trein aanbieding!

Hoe werkt de NS Meereiskaart?

Bezoekers van onze website vragen ons regelmatig hoe de NS Meereiskaart werkt. Deze wordt soms aan abonnementhouders toegestuurd en soms ontvangen enkel door de NS geselecteerde postcodes de actietickets. Op de achterkant van de NS Meereiskaart staat dat hij alleen geldig is i.c.m. een geldig (volwaardig) vervoersbewijs. Tevens zijn de bijbehorende voorwaarden toegevoegd op de wegwerp OV Chipkaart, waarop het reisproduct (NS Meereiskaart) is geladen.

Meereiskaart 2017

U kunt met dit kaartje 2 dagenlang onbeperkt gebruiken. Hierbij is in- en uitchecken verplicht en bent u verplicht met iemand mee te reizen die in het bezit is van een volwaardig/geldig vervoersbewijs. Ook in 2017 wordt de NS Meereiskaart weer in combinatie met het kortingsblad SPOOR toegestuurd naar Nederlandse huishoudens en abonnementsleden.

NS Meereiskaart Utrecht en Leiden

Tijdelijk bestelt u voor € 8,95 een NS Meereiskaart Utrecht of Leiden geldig op maandag t/m vrijdag vanaf 09:00 uur en in het weekend de hele dag in de reisperiode t/m 7 september 2017.

  • Prijs: € 8,95
  • Verkoop: t/m 7 september 2017
  • Reizen: t/m 7 september 2017
  • Verkrijgbaar via: NS.nl/MeereiskaartSPOOR

NS Meereiskaart in 2017

  • Geselecteerde postcodes ontvangen de NS Meereiskaart;
  • U kunt de NS Meereiskaart online aanvragen (beperkte voorraad);
  • De NS Meereiskaart is gebonden aan een reisperiode;
  • De Meereiskaart Daluren (2 dgn) is geldig op maandag t/m vrijdag na 06:30, tussen 09:00 - 16:00 uur en na 18:30 uur. In het weekend de hele dag;
  • Geldig vanaf elk treinstation in Nederland;
  • Niet geldig in combinatie met andere acties, zoals die van Albert Heijn, Kruidvat, Blokker of de Hema;
  • Alleen geldig in combinatie met een medepassagier die samen hetzelfde traject afleggen.

Geen NS Meereiskaart ontvangen?

In de periode dat abonnementhouders en geselecteerde postcodes in Nederland van de NS een Spoordeelwekenboekje thuisgestuurd krijgen, komt het helaas voor dat niet iedereen de NS Meereiskaart ontvangt. Tientallen bezoekers geven aan geen NS Meereiskaart te hebben ontvangen en daar is natuurlijk een oplossing voor.

Niet iedereen ontvangt NS Meereiskaartjes om overvolle treinen in de daluren te voorkomen.

Komt er binnenkort weer een dagkaart actie?

Benieuwd of er binnenkort weer een dagkaart actie komt? Het is niet bekend wanneer er weer een dagkaart actie aankomt, maar wel wordt deze direct gepubliceerd op verschillende websites. Zo zijn de laatste trein acties te vinden op de voorpagina en subpagina's van deze website. Naast de bekendmaking op deze website worden er verschillende media kanalen ingezet om de Nederlandse treinreiziger te bereiken. Zo wordt Twitter, Facebook en de nieuwsbrief gebruikt om volgers van Goedkoop-treinkaartje.nl te bereiken.

Wilt u in het vervolg ook op de hoogte worden gebracht? Meld u dan aan!

OV Vragen

We proberen zoveel mogelijk veel gestelde vragen rondom het Openbaar Vervoer te beantwoorden.

Wat te doen met saldo op verlopen OV Chipkaart?

Het komt regelmatig voor dat reizigers te maken krijgen met een OV chipkaart die bijna verloopt, terwijl er nog reistegoed of saldo op geladen is. Het is dan natuurlijk handig om te weten wat u moet doen, zodat u dit geld terug kunt krijgen of op uw nieuwe OV chipkaart kunt overzetten. Wanneer uw OV chipkaart binnenkort verloopt kunt u via de website van OVChipkaart.nl een nieuwe aanvragen en de oude beëindigen. Op dezelfde pagina kunt u het overgebleven tegoed terugvragen of later overzetten op uw nieuwe chipkaart.

OV Chipkaart

Wat is het opstaptarief voor de OV chipkaart van de NS?

Veel treinreizigers vragen zich af wat het opstaptarief van de NS is en waarom er minimaal € 10,- op de OV chipkaart moet worden geladen. Beide vraagstukken hebben een duidelijke samenhang, omdat het opstaptarief van de NS € 10,- bedraagt, waardoor er minimaal € 10,- op de OV chipkaart moet worden geladen. Op deze manier heeft de NS als het ware borg van de treinreiziger, zodat er sowieso iets betaald wordt voor de treinreis.

Het opstaptarief wordt door de NS ingehouden, wanneer een reiziger na 60 minuten nog niet heeft uitgecheckt. Daarbij heeft een reiziger 60 minuten de tijd om uit te checken op hetzelfde station voor als er een fout is gemaakt. Het opstaptarief wordt dan weer terug geladen op de chipkaart.

OV chipkaart vragen

Kan je uitchecken of hetzelfde station?

Veel reizigers vragen zich af of het mogelijk is om aan het eind van de dag weer uit te checken op het opstapstation. Helaas hebben ze hier iets op gevonden, zodat het bijna niet rendabel is om dit te doen. Daarbij rijdt u zwart wanneer u in de richting rijdt van het station waar u heeft ingecheckt en riskeert u een boete.

Bij het inchecken met de OV-chipkaart betaald u een opstaptarief van € 10,-. Dit is ook de reden waarom er € 10,- op de OV-chipkaart moet staan om te reizen met de NS. Wanneer u vervolgens weer uitcheckt op een ander station wordt dit bedrag weer bijgeschreven. Checkt u niet uit op het volgende station? Dan zal het systeem 60 minuten na het inchecken het opstaptarief van € 10,- afschrijven.

Theorie van 2 OV chipkaarten

Voorbeeld traject Lelystad - Amsterdam
Inchecken bij Lelystad met Chipkaart(A).
Einde van werkdag Inchecken met Chipkaart(B) op Amsterdam Centraal.
Uitchecken met Chipkaart(A) op station Lelystad.

Volgende dag
Inchecken chipkaart (A) op station Lelystad
Uitchecken chipkaart (B) op station Amsterdam Centraal
Einde van werkdag weer inchecken met chipkaart (B) op Amsterdam Centraal
Uitchecken van chipkaart (A) op station Lelystad

In het bovenstaande geval checkt u dus twee keer per dag in en betaalt u dus twee keer het opstaptarief van € 10,-! Het kost dan alsnog € 20,- en dat is duurder dan een dagretour op dit traject.

Blijven trein acties bestaan?

Sinds de invoering van de OV-chipkaart is er een hoop verwarring ontstaan onder de kopers van NS dagkaart acties. Terwijl dit helemaal niet nodig is! De datum van de reisperiode blijft gewoon geldig en daarmee blijft de trein actie gewoon een geldig vervoersbewijs. Ook in de toekomst zullen de NS dagkaarten nog gewoon worden verkocht tegen een actieprijs, maar hoe het inchecken zal verlopen is nog niet helemaal duidelijk.

NS dagkaart

Zijn de huidige NS dagkaart acties eigenlijk nog wel geldig?

Lees meer: Blijven trein acties bestaan?

OV-chipkaart automatisch opladen

Gebruikt u de OV-chipkaart regelmatig en wilt u deze automatisch laten opladen? Dat kan heel eenvoudig, waardoor u zich nooit meer zorgen hoeft te maken over het tegoed op uw kaart. Op deze manier hoeft u nooit meer in de rij te staan op uw OV-chipkaart op te laden en hoeft u niet eerder naar het treinstation, omdat uw tegoed weer laag is.

Tegoed laad automatisch op

Wanneer u deze dienst activeert hoeft u zich geen zorgen meer te maken over het tegoed op uw kaart, want deze laad zich uit zichzelf weer op als hij onder de 0 komt. Houdt er wel rekening mee dat deze dienst enkel beschikbaar is voor persoonlijke OV-chipkaarten. De kaart moet namelijk gekoppeld zijn aan een rekeningnummer, zodat hier het bedrag kan worden afgeschreven. U kunt vervolgens kiezen voor opladen met € 10, € 20 of € 50.

Er blijven nog altijd veel vragen over de OV-chipkaart. Had het niet makkelijker gekund?

Lees meer: OV-chipkaart automatisch opladen

Wat doet de NS met gevonden voorwerpen?

Benieuwd wat de NS met gevonden voorwerpen doet? Lees dan het onderstaande goed door, zodat u weet waar u terecht kunt in deze situatie. Er komen dagelijks gevonden voorwerpen bij, omdat er elke dag wel mensen zijn die iets vergeten of verliezen op treinstations of in de trein. Er bestaat een standaard protocol voor de medewerkers van de NS, zodat er een eenduidige manier is voor dit proces en de voorwerpen mogelijk weer bij de eigenaar terechtkomen.

Wat doet de NS met gevonden voorwerpen?

Nadat er iets is gevonden wordt het voorwerp 5 dagen op het treinstation waar het is ingeleverd bewaard. Daarna gaat het voorwerp naar het CBGG (Centraal Bureau voor Gevonden Goed). Wanneer u een voorwerp van het CBGG terug wilt dient u een formulier in te vullen, waarna u binnen 3 dagen te horen krijgt of het voorwerp is gevonden. Vervolgens dient u verzendkosten van € 15,- te betalen, waarna het pakket richting uw woonadres wordt verzonden. Voor grote pakketten of verzending naar het buitenland wordt een meerprijs gerekend.

NS Contactgegevens en informatie

Heeft u een klacht of wilt u contact opnemen met de NS? Dan heeft u natuurlijk de contactgegevens van de NS nodig, maar deze zijn niet altijd even makkelijk te vinden. Daarbij zijn er verschillende contactgegevens voor verschillende situaties, zoals klachten afhandeling, service en informatie.

Telefoonnummer van de NS klantenservice nodig?

Telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur. Telefoonnummer van de NS klantenservice is: 0900 - 2021163 (lokaal tarief).

Bent u iets verloren of kwijt?

Dan kunt u bellen met 0900 3212100 (lokaal tarief).

Hoelang is de NS kortingscode voor 2 NS dagkaarten geldig?

Heeft u via de mail een NS kortingscode ontvangen voor 2 NS dagkaarten? Dan ontstaat er vaak verwarring tussen de informatie op de website en in de e-mail. Op de website staat namelijk dat de kortingscodes van de NS geldig zijn tot juni, terwijl de informatie in de mail aangeeft dat deze tot juli geldig is.

Tot wanneer is de kortingscode voor de NS dagkaarten geldig?

Lees meer: Hoelang is de NS kortingscode voor 2 NS dagkaarten geldig?

Komt er binnenkort weer een Like&Win actie?

Onlangs heeft Goedkoop-treinkaartje.nl een Like&Win actie gehouden op Facebook. Hierbij zijn 2 NS dagkaarten verloot aan één van de deelnemers. Of er in de toekomst een nieuwe Like&Win actie gehouden gaat worden is nog niet duidelijk, maar wij zullen u natuurlijk via onze media kanalen (Facebook, Twitter en de nieuwsbrief) op de hoogte brengen. Wilt u er bij de volgende actie als eerste bij zijn en kans maken op gratis treinkaartjes? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of bezoek onze pagina regelmatig, zodat je op de hoogte blijft.

Trein acties 2014

Trein acties maken het Openbaar Vervoer betaalbaar!

Gelden actie meereiskaarten als volwaardig NS-vervoerbewijs?

Onlangs hebben een groot aantal abonnementhouders van de NS "actie meereiskaarten" ontvangen in de brievenbus. Hiermee is het mogelijk om medereizigers gratis mee te laten reizen. De actie meereiskaarten gelden ook in combinatie met andere NS vervoerbewijzen. Zo kunt u bijvoorbeeld de NS meereiskaart combineren met een NS dagkaart, NS keuzedagkaart en een dagretour.

Fiets in trein

Heeft u nog een vraag? Stel deze via ons contact formulier!

Wanneer komt de NS tienertoer weer?

Het is vaak onbekend of de NS tienertoer weer wordt gehouden en daarom is er geen duidelijk antwoord op te geven. Wel kunnen wij melden dat de tienertoer in de afgelopen jaren altijd verkrijgbaar was en daarom zal hij waarschijnlijk ook in 2014 weer verkrijgbaar zijn. In 2013 was de tienertoerkaart verdeelt over 8 periodes en was hij verkrijgbaar van 8 juli tot 25 augustus.

NS Tienertoer

Tienertoer zal ook in 2014 verkrijgbaar zijn!

Lees meer: Wanneer komt de NS tienertoer weer?

Duidelijkheid over dagkaarten van AH, Hema, Blokker en Kruidvat

Er ontstaat tegenwoordig een hoop verwarring door de vele verschillende treinkaartjes acties van o.a. Albert Heijn, Hema, Blokker en Kruidvat. Deze aanbieders hanteren allemaal andere voorwaarden, waardoor de verwarring onder de reizigers groot is. Er zijn voornamelijk veel vragen over de geldigheid van dagkaart acties op feestdagen. Bent u ook benieuwd hoe het zit met de geldigheid van dagkaart acties op feestdagen? Lees dan het onderstaande goed door, zodat u weet waar u aan toe bent.

NS e-ticket

Dagkaart acties altijd geldig op feestdagen, tenzij anders vermeld!

Lees meer: Duidelijkheid over dagkaarten van AH, Hema, Blokker en Kruidvat

Wat te doen bij het verlopen van een persoonlijke OV-chipkaart

Benieuwd wat je moet doen wanneer je persoonlijke OV-chipkaart verloopt? Lees dan het onderstaande goed door, zodat u precies weet wat u kunt doen.

OV-chipkaart vragen

Verloopt uw persoonlijke OV-chipkaart?

  1. Controleer de einddatum van uw OV-chipkaart.
  2. Vraag een nieuwe OV-chipkaart aan via de website en houdt er rekening mee dat u een pas foto moet uploaden.
  3. Voor de nieuwe kaart wordt € 7,50 in rekening gebracht.
  4. Voor het uploaden van uw pasfoto heeft u de nieuwste versie van Adobe Flash nodig.
  5. Zit u op een tablet of mobiel? Dan werkt het uploaden waarschijnlijk niet en moet u het op de laptop/computer proberen.

Bang dat de OV-chipkaart niet op tijd binnenkomt?

Schaf dan een anonieme OV-chipkaart aan voor de overbruggingsperiode. Deze kunt u later aan een familielid of vriend geven, omdat deze niet persoonsgebonden is.

Rekeningnummer wijzigen in Mijn NS

Heb jij al langere tijd een account bij "Mijn NS" en wil je ondertussen een keer je rekeningnummer wijzigen? Dan kun je dit op twee manieren doen. Wanneer je rekeninghouder bent in Mijn NS kun je het direct wijzigen via het onderstaande stappenplan. Ook is het mogelijk om per briefpost uw rekeningnummer te wijzigen en hiervoor kan gebruik worden gemaakt van de onderstaande contact gegevens.

Rekeningnummer Wijzigen

Wilt u het rekeningnummer wijzigen in Mijn NS? Bekijk de 2 methodes.

Lees meer: Rekeningnummer wijzigen in Mijn NS

Waarom zijn de toiletten uit de trein gehaald?

De toiletten zijn uit de treinen gehaald, omdat de NS moest bezuinigen en dit een grote kostenpost is. De regelgeving rondom de hygiëne werd steeds strenger, waardoor de NS genoodzaakt was om de WC's uit de treinen te halen om zo te besparen op de kosten. Daarbij waren zij van mening dat er op de korte afstanden helemaal geen behoefte was aan toiletten en konden er ook nog is meer zitplaatsen worden toegevoegd aan de treinen. Jammer dat er geen rekening is gehouden met reizigers die wel gebruik maken van de langere trajecten.

Waarom zijn toiletten eigenlijk nodig in de trein?

Er is in Nederland een groot aantal mensen met blaas- of darmproblemen en deze mensen maken natuurlijk ook gebruik van de trein. Aangezien het Openbaar Vervoer voor iedereen toegankelijk moet zijn, moet er ook aan deze mensen worden gedacht. Ook voor zwangere vrouwen of jongeren met chronische ziektes is een toilet belangrijk. Het is dan ook niet voor niets dat verschillende belangengroepen al jaren strijden voor de terugkomst van de WC in de trein.

Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?

Volgens experts op dit gebied is het probleem groter dan we denken. Veel mensen schamen zich ervoor, waardoor het probleem niet duidelijk zichtbaar is. Toch schatten urologen het aantal mensen met blaas- of darmproblemen op meer dan 1 miljoen. Dit is natuurlijk een uitzonderlijk hoog getal en zou bijna betekenen dat er voor 1 op de 10 reizigers een WC nodig is.

Wat te doen bij diefstal van een NS jaar abonnement

Is uw NS jaar abonnement gestolen of bent u hem verloren, maar weet u even niet wat u hieraan kunt doen? Lees dan het onderstaande goed door, want wij hebben het voor u uitgezocht!

Particulier

Wanneer uw het jaar abonnement kwijt bent, wegens diefstal, schade of verlies kunt u het product op een alternatieve kaart laden. Vervolgens kunt u 3 weken lang gebruik maken van het product. Dit is aan te vragen via "Mijn NS" of de klantenservice, waarna je het product via een NS-kaartenautomaat of een Ov-oplaadpunt kunt ophalen. Er gelden verder nog wel een aantal voorwaarden die we hieronder voor u op een rijtje hebben gezet.

  • Het product mag op een persoonlijke- of anonieme Ov-chipkaart worden geladen, maar als het gaat om een persoonlijke Ov-chipkaart moet de Ov-chipkaart natuurlijk wel van jouw zijn.
  • Het tijdelijk reisrecht is slechts 3 weken geldig (abonnement houder).
  • Geldigheid gaat in zodra het tijdelijk Reisrecht kan worden opgehaald bij de kaartenautomaat.
  • De voorwaarden van uw eigen abonnement/reisproduct blijven van toepassing op het tijdelijk reisrecht.
  • Tijdelijk reisrecht is niet te gebruiken bij overige vervoerders
  • Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor maand abonnementen.
  • Het tijdelijk reisrecht mag niet worden doorverkocht.
  • Alleen u mag van het tijdelijk reisrecht gebruik maken.

Zakelijk

Wanneer u een abonnement via het werk heeft, moet u dit bij verlies, diefstal of schade melden aan uw werkgever. De werkgever kan vervolgens een duplicaat formulier invullen, waarmee een nieuwe kaart wordt aangevraagd. Deze wordt dan vervolgens zo snel mogelijk naar de abonnementhouders verstuurd. Wanneer het gaat om een diefstal dient de werkgever aangifte te doen bij de politie.

Aanvragen van gratis NS kortingskaart lukt niet

Voor af- en langstudeerders is het mogelijk om een gratis NS kortingskaart aan te vragen bij de NS. Hiermee krijgen (ex) studenten 40% korting op hun treinreis en dat scheelt natuurlijk enorm op de reiskosten! Helaas gaat het niet altijd goed en kunnen er verschillende complicaties optreden. Deze hebben wij hieronder behandeld en ook de actie codes hebben we nogmaals gepubliceerd, zodat het aanvragen van een gratis NS kortingskaart soepeler verloopt. Heb jij ooit een Studentenreisproduct gehad en ga je binnenkort afstuderen? Houdt er dan rekening mee dat je binnen 3 maanden van deze actie gebruik maakt, want het is gratis en je hebt het vast wel een keer nodig!

Gratis NS kortingskaart

Wanneer komt u in aanmerking voor een gratis NS Kortingskaart

  • Deze actie van de NS geldt alleen voor studenten of langstudeerders die eerder recht hebben gehad op een Studentenreisproduct. Heeft u geen recht gehad op het NS studentenreisproduct? Dan komt u niet in aanmerking voor de gratis NS kortingskaart.
  • Als je in de afgelopen 48 uur het Studentenreisproduct hebt gewijzigd is dit waarschijnlijk nog niet doorgevoerd in het systeem. De verwerking van de reisproducten kan maximaal 48 uur duren.
  • Heb je het Studentenreisproduct 3 maanden geleden stopgezet? Dan heb je geen recht meer op de gratis NS kortingskaart. Deze is namelijk alleen geldig voor studenten en langstudeerders die binnen 3 maanden gebruik maken van deze trein actie.

Actiecode voor het aanvragen van de gratis NS kortingskaart

Voldoe je aan de bovenstaande punten, maar lukt het nog steeds niet om de NS kortingskaart te bestellen? Dan vult u wellicht de verkeerde actiecode in.

  • Ben je een langstudeerder? Dan is de actie code voor het aanvragen van een gratis NS kortingskaart "Student" gevolgd door de 16-cijferige code op je Ov-chipkaart (Bijvoorbeeld: Student1234123412341234)
  • Voor afgestudeerde studenten is de actiecode "Exstudent" gevolgd door de 16-cijferige code op je Ov-chipkaart.

Wanneer is de volgende treinkaartjes actie?

De treinkaartjes acties worden eigenlijk nooit van tevoren aangekondigd. U dient daarom regelmatig op onze website te kijken of ons te Liken op Facebook, zodat we u direct op de hoogte kunnen brengen. Verder kunt u kijken op onze voorpagina of op de actie pagina, waar u wellicht een lopende treinkaartjes actie aantreft.

Trein dagkaart actie

Kruidvat actie alleen in het weekend geldig?

De algemene voorwaarden van treinkaartjes acties zijn vaak onduidelijk en dit zorgt voor veel verwarring onder de reizigers. Zo komen de onderstaande vragen over de Kruidvat dagkaart actie regelmatig binnen.

Is de Kruidvat dagkaart alleen in het weekend geldig?

Ja, de Kruidvat dagkaart is alleen geldig in de weekenden. Verder is hij niet geldig op Koningsdag en wel in de periodes van de Voorjaarsvakantie en de Meivakantie.

Is de Kruidvat dagkaart doordeweeks geldig tijdens de vakantie periodes?

Nee, de Kruidvat dagkaart kan alleen gebruikt worden in de weekenden. Dit geldt ook voor de vakantie periodes.

Kruidvat dagkaart actie

Waar couponcode activeren/verzilveren

Tijdens de treinkaartjes acties worden er vaak couponcodes of actiecodes weggegeven. Deze moeten worden geactiveerd via de website van de NS, maar hier worden vaak verschillende termen voor gebruikt. Zo wordt het activeren van de couponcodes ook wel verzilveren genoemd en wordt het ook weleens e-tickets genoemd. Toch is het voor veel mensen nog onduidelijk waar de couponcode verzilvert moet worden.

Welke stappen moet ik nemen om mijn actie code te activeren?

Om uw activatiecode te verzilveren gaat u naar NS.nl/producten/coupon

Vervolgens krijgt u het onderstaande scherm

Couponcode invoeren

Samenreiskorting op Ov-chipkaart

Hoe werkt de samenreiskorting op de Ov-chipkaart? Dat is een vraag die veel mensen willen weten en waar nog veel onduidelijkheid over bestaat. Is het ook mogelijk om met de studentenkaart of de kortingskaart 3 mensen met 40% korting te laten meereizen? Natuurlijk is dit gewoon mogelijk met de Ov-chipkaart, maar dan dienen wel de onderstaande stappen worden gevolgd.

OV chipkaart vragen

Hoe kan u 40% Meereiskorting krijgen met de Ov-chipkaart?

Wanneer u gebruik wilt maken van 40% korting dienen de andere reizigers een meereisproduct op de Ov-chipkaart te laden. Deze is vervolgens 35 minuten geldig, waardoor u op de terugreis de kaart nog een keer zal moeten opladen. Dit is nodig omdat de Ov-chipkaart anders niet weet of hij met korting mag reizen.

Reist u dus met iemand mee die 3 mensen met korting mee mag nemen? Laad dan het meereis reisproduct op, zodat u van de korting gebruik kunt maken.

Hoelang is het saldo op de Ov-chipkaart geldig?

Bent u benieuwd naar de geldigheid van het saldo op uw Ov-chipkaart? Lees dan het onderstaande goed door, zodat u precies weet tot wanneer uw saldo geldig is.

In principe is het saldo op uw Ov-chipkaart onbeperkt geldig, maar dient u er wel rekening mee te houden dat de kaart een beperkte houdbaarheidsdatum heeft. Wanneer de kaart verlopen is dient u een aanvraag in te dienen om uw oude saldo terug te vragen. Het saldo wordt dan zonder bijkomende kosten op uw rekening gestort.

Heeft u een verlopen Ov-chipkaart met saldo erop? Dan kunt u deze met het onderstaande formulier terugvragen!

pdfrestitutieverlopenakaart

Hoe werkt automatische opladen Ov-chipkaart

Twijfelt u weleens over het saldo op uw Ov-chipkaart en wilt u het liefst altijd genoeg saldo op uw kaart? Dan is het automatisch opladen van uw Ov-chipkaart misschien een goed idee. Op deze manier wordt er automatisch een saldo op de kaart geladen wanneer er een laag saldo op de kaart staat. Zo betaald u niet, wanneer u er geen gebruik van maakt en bent u altijd verzekerd van voldoende saldo op uw Ov-chipkaart.

Hoe werkt het automatisch opladen van mijn Ov-chipkaart?

U kunt op Mijn Ov-chipkaart instellen met hoeveel u het saldo wilt opwaarderen, zodat u zelf in de hand heeft hoeveel u wilt storten en altijd een geldig vervoersbewijs bij u heeft. Wanneer het saldo op de kaart weer dreigt op te raken wordt het automatisch weer aangevuld met nieuw tegoed. Het is eigenlijk een 'must have' voor iedere reiziger en is aan te vragen via de website van Ov chipkaart.

Waar kan ik een NS dagkaart inruilen?

Momenteel heeft Goedkoop-treinkaartje.nl een vaste handelsplaats opgezet, waar reizigers onderling hun NS dagkaart kunnen ruilen. Deze treinkaartjes worden vaak via NS dagkaart acties verkregen, maar het is natuurlijk zonde als er niets mee wordt gedaan. Daarom kunt u op de pagina via de onderstaande link een bericht plaatsen via Facebook, zodat mensen u kunnen benaderen. Wij raden u aan om geen contact informatie vrij te geven, maar alles gewoon via Facebook af te handelen.

Hier kunt u een NS dagkaart kopen/ruilen/verkopen: https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/ns-dagkaart-verkopen

Algemene voorwaarden

  • Geef informatie over de NS dagkaart of het product dat u wilt verkopen (reisperiode, kosten, etc..)
  • Plaats geen contact gegevens of andere persoonlijke informatie.
  • Gelieve enkel berichten te plaatsen m.b.t. het onderwerp, anders zal uw bericht worden verwijderd.
  • Goedkoop-treinkaartje.nl probeert enkel mensen bij elkaar te brengen via Facebook en is in geen geval verantwoordelijk voor de gevolgen.

Treintickets inruilen

Deel deze pagina!

Close