fbpx

Categorie: NS trein nieuws

Trein nieuws van Nederland

Trein nieuws

Hogesnelheidstrein in China

Hogesnelheidstrein in China

Ondanks alle commotie rondom de Chinezen hogesnelheidstreinen in China wegens het ongeluk van een half jaar geleden, waarbij de overheid faalde heeft China nu toch een nieuw ontwerp gelanceerd van een hogesnelheidstrein in China die tot 500 kilometer per uur zal kunnen rijden. Hiermee zal de reistijd tussen de grote steden enorm afnemen, waardoor het voor veel chinezen interessanter wordt om met de trein te reizen. Het Chinezen project heel wat gekost. Het ontwerp verkeerd op het huidige moment in de testfase  en is gemaakt door een dochter onderneming voor de grootste treinleverancier CSR. De trein uit China is gemaakt van plastic versterkt met koolstofvezel en bestaat uit zes wagons.

NS aangepaste dienstregeling

Aangepaste dienstregeling van de NS

De NS laat regelmatig wegens weersomstandigheden treinen volgens de aangepaste dienstregeling rijden. De wijzigingen in de reguliere treintijden worden ten alle tijden geplaatst op de website van de NS, zodat het in principe mogelijk is om op de hoogte te zijn van de laatste wijzigingen. Voor reizigers is de aangepaste dienstregeling van de NS vaak een ramp, omdat de rest van het openbaarvervoer dan niet meer op elkaar aansluit en de tijden vaak niet bekend zijn onder de reizigers.

In Nederland is er gelukkig de Maatschappij voor beter Openbaar Vervoer. Deze vereniging spreekt zich uit over de wijzigingen en de aanvaardbaarheid, waardoor de NS vaak een tussenweg zoekt zodat de treinreizigers minder in de problemen raken door de aangepaste treintijden. De aangepaste treintijden kunnen voor een hoop commotie zorgen, omdat hierdoor vele reizigers stranden op de treinstations. Binnenkort zal goedkoop treinkaartje ook beschikken over een storingsmelder voor het melden van treinstoringen en wijzigingen op het traject.

NS blijft vervoerder op Nederlands Hoofdrailnet

NS blijft vervoerder op Nederlands Hoofdrailnet

De NS blijft ook vanaf 2015 tot en met 2025  de hoofdvervoerder op het Nederlandse Hoofdrailnet. Deze plannen zijn gemaakt met de verschillende partijen, waaronder:

  • Het ministerie van Infrastructuur en Milieu
  • NS
  • HSA

De plannen zouden moeten zorgen voor meer treinen, meer service en meer verbindingen. De plannen zijn bedoelt om de toekomst van de hogesnelheidslijn in Nederland te garanderen en daar is een goede samenwerking tussen de NS en de HSA voor nodig. Of deze plannen ook daadwerkelijk zullen worden opgevolgd zal binnenkort in de tweede kamer worden besproken, aangezien het een hoge kostenpost met zich meebrengt.

NS blijft vervoerder op Nederlands Hoofdrailnet

NS blijft vervoerder op Nederlands Hoofdrailnet

De NS blijft ook vanaf 2015 tot en met 2025  de hoofdvervoerder op het Nederlandse Hoofdrailnet. Deze plannen zijn gemaakt met de verschillende partijen, waaronder:

  • Het ministerie van Infrastructuur en Milieu
  • NS
  • HSA

De plannen zouden moeten zorgen voor meer treinen, meer service en meer verbindingen. De plannen zijn bedoelt om de toekomst van de hogesnelheidslijn in Nederland te garanderen en daar is een goede samenwerking tussen de NS en de HSA voor nodig. Of deze plannen ook daadwerkelijk zullen worden opgevolgd zal binnenkort in de tweede kamer worden besproken, aangezien het een hoge kostenpost met zich meebrengt.

Nieuwe dienstregeling NS

Nieuwe dienstregeling van de NS

Hoewel het voor een enkeling problemen veroorzaakten went de reiziger er snel aan! De NS verwacht met de nieuwe dienstregeling een stijging van treinreizigers met 2%. Dit zal vooral te danken zijn aan de grotere hoeveelheid aan reismogelijkheden en een betere aansluiting aan het openbaar vervoer in de randstad. Ook is de NS erg positief over de volledige in gebruik name van de hogesnelheidslijn die het voor vele reizigers makkelijker en voordeliger maakt om met de trein te reizen. Op een aantal trajecten verhoogt de NS het aantal sprinters van 2 naar 4 per uur, waardoor het ook qua tijdsschema’s handiger wordt voor de Nederlandse treinreiziger. In combinatie met de nieuwe abonnementen van de NS en de ov-chipkaart is de NS weer erg innovatief geweest in het jaar 2011.

Vergeten uit te checken

Het komt tegenwoordig steeds vaker voor, omdat de kaart steeds vaker gebruikt moet worden. Toch zal dit in de toekomst veel minder gaan worden, wanneer iedereen gewend is aan de nieuwe betaalwijze. Op het huidige moment is het mogelijk om tot 6 uur na het inchecken tot uiterlijk 04:00 uur uit te checken. Daarbij kunt u altijd met de NS klantenservice bellen via het NS klantenservice telefoonnummer.

  • op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur
  • op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur

NS klantenservice telefoonnummer: 0900 – 20 21 163 (€ 0,10 p.m.).

Wanneer u reist met een NS business card dient u te bellen met het zakelijke NS klantenservice nummer.

NS zakelijk klantenservice telefoonnummer: 030 – 30 01 111.

Openbaar vervoer stakingen

Openbaar vervoer stakingen in de week van 12 december

In de week van 12 December zullen er in de drie grote steden stakingen van het openbaar vervoer plaats vinden. De stakingen zullen 24 uur lang duren en zullen het hele verkeer rondom de steden platleggen, waardoor forensen en vrijetijds-reizigers er veel last van zullen ondervinden. Om deze last te compenseren heeft de FNV-vakbond besloten om op 5 december 2011 niet te controleren op vervoersbewijzen, waardoor er de hele dag gratis gereisd kan worden in de drie grote steden. De stakingen lijken niet op te houden en zijn bedoelt om de bezuinigingen van minister Melanie Schultz van Haegen minimaal een half jaar uit te stellen.

NMa treedt buiten zijn boekje

NMa treedt buiten zijn boekje

Het Nederlandse Mededingingsautoriteit heeft als taak om de NS te controleren en te toetsen op verschillende punten. Hierover worden vervolgens rapporten opgemaakt, waaruit het functioneren van de Nederlandse Spoorwegen wordt opgemaakt. Het NMa zou zich teveel bemoeien met het beleid van de NS, volgens een woordvoerder van de NS. Het NMa is aangenomen om de NS te toetsen en niet om te adviseren.

Deze uitspraken worden gedaan naar aanleiding van de uitlating die NMa-voorzitter Chris Fonteijn in de afgelopen week heeft gedaan. Zo zou hij gezegd hebben dat Melanie Schultz van Haegen(minister van Infrastructuur, VVD) zich niet in de ‘luren moet laten leggen door mooie praatjes’ en dat de NS tot de middenmoot van Europa behoord volgens een Europees klanttevredenheid onderzoek.

Treinreizigers vast op Utrecht centraal

Treinreizigers vast op Utrecht centraal

Een groot aantal van de avond reizigers op Utrecht centraal zijn afgelopen vrijdag(25 november 2011) vast komen te zitten op het station. Een korte stroom storing was de oorzaak van een daarop volgende sein en wisselstoring. Hierdoor lag het treinverkeer rondom de regio Utrecht voor lange tijd plat. Reizigers stonden in de hallen urenlang te kijken naar de informatie en storings-borden. De treinreizigers hebben ruim 2 uur stil gestaan zonder mogelijkheid tot reizen. De onderstaande afbeeldingen geven een korte indruk van de situatie die zich vrijdag avond afspeelden op het treinstation in Utrecht.

Treinbotsing in Leiden

Treinbotsing in Leiden

Het trein ongeval in Leiden van maandag 28 november 2011 heeft geleid tot 3 slachtoffers. Een treinreiziger kwam er vanaf met een gebroken enkel en de overige twee konden ter plekke geholpen worden. Nog onderzocht wordt wat de oorzaak van het ongeluk was en hoe het heeft kunnen gebeuren. Door de botsing hebben er korte tijd geen treinen gereden tussen Alphen aan den Rijn en Leiden centraal.

Alle rechten voorbehouden 2019 - 2020 | Goedkoop-treinkaartje.nl