Volgens verschillende nieuwsberichten is de klanttevredenheid onder de reizigers van de NS ligt gedaald. Zo was in de 1e helft van 2014 nog 75,5% van de reizigers tevreden en is dat in de 1e helft van 2015 75%. Reizigers zouden meer storingen/vertraging ondervinden, waardoor zij de NS lager beoordelen en dit zou heel goed kunnen, want ook de punctualiteit van de NS is achteruit gegaan. In de 1e helft van 2015 zou ongeveer 6,7% van de reizigers te laat aankomen op haar bestemming, terwijl in de 1e helft van 2015 al 8,4% van de reizigers te laat is gekomen.
Een woordvoerder van de NS had de daling in klanttevredenheid dan ook al zien aankomen, want er bestaat vaak een verband tussen de punctualiteit en de klanttevredenheid bij de NS. De forse stijging van 1,7% zou voornamelijk komen door het uitvallen van treinen, kapotte bovenleidingen en onverwachte storingen. De NS heeft hier in de afgelopen periode veel last aan ondervonden, maar zal er in de laatste helft van dit jaar dan ook alles aan doen om het goed te maken.