Helft van de Fyra treinen is niet op tijd

De Fyra rijdt nu een maand op het traject van Amsterdam naar Brussel en kampt nog altijd met problemen. In de eerste week vielen bijna alle treinen uit en in de weken erna reden de treinen niet volgens schema op de juiste tijdstippen.

Fyra

Volgens een woordvoerder van NShispeed is het in de eerste week van de Fyra zeker niet goed gegaan, maar zit er in de weken daarna zeker vooruitgang in. In de eerste week reed 50% van de treinen en dat is op het huidige moment al ruim 75%. Een belangenorganisatie die de gegevens van de Fyra nauwlettend bijhoudt beschikt over een aantal andere gegevens. Zo zouden 1 op de 20 treinen nooit in Brussel aankomen en rijdt 55% van de treinen niet op tijd, daarbij valt 5% van de treinen op het traject van Breda naar Amsterdam uit.

Een groot deel van de problemen zou te wijten zijn aan een slechte data verbinding tussen het spoor en de trein. Verder kampt de Fyra met software problemen en zullen deze in de nabije toekomst worden opgelost volgens de woordvoerder van NShispeed.

Mis niks!

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief!

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

Wanneer goedkope treinkaartjes en uitjes?

Wanneer goedkope treinkaartjes en uitjes?

We kunnen allemaal niet wachten om weer te reizen. Waar we normaal gesproken meer dan 30 aanbiedingen op de website hebben, is dat dit jaar wel even anders. Toch zijn er nog steeds mogelijkheden om goedkoop met de trein te reizen. Hier vertellen wij graag alles over,...

Komen goedkope treinkaartjes weer terug?

Komen goedkope treinkaartjes weer terug?

We kunnen allemaal niet wachten om weer leuke dingen te doen. Ook NS verwacht in de periode na Corona weer treinuitjes, hotelovernachtingen, evenementen en dagjes weg te stimuleren. We moeten immers zo snel mogelijk weer terug naar de oude situatie en...

Meer treinen op drukke trajecten

Meer treinen op drukke trajecten

Het is geen geheim dat NS in 2020 minder reizigers heeft mogen verwelkomen, dan in de voorgaande jaren. NS moet daarom inkrimpen en personeel lijkt hier de dupe van te worden. Toch verwacht NS in 2025 weer op het 'oude' aantal reizigers te zitten en daarom innoveert...