Arriva: Eerste Klas zitplaatsen verdwijnen in Groningen en Friesland

In de nieuwe treinen van Arriva die eind 2020 zullen rijden in de Noordelijke provincies zijn geen Eerste Klas treinstellen opgenomen. Volgens Arriva zijn Eerste Klas zitplaatsen niet meer nodig, want de hele trein zal worden voorzien van voldoende faciliteiten. Zo komen er klaptafels bij de zitplaatsen en USB-poorten om mobiele apparaten onderweg op te laden.

Geen Eerste Klas, wel stilte coupé

Hoewel de eerste klas verdwijnt uit treinen van Arriva wordt de stilte coupé juist geïntroduceerd. Bedoelt voor reizigers die behoefte hebben aan rust tijdens hun treinreis. Voor de vernieuwde treinen van Arriva zijn 18 nieuwe treinen gekocht. Verder worden er nog eens 69 treinen omgebouwd.

Verbeterde reisinformatie

Ook sleutelt Arriva aan de reisinformatie voor treinreizigers. Zo verbeteren zij de reisinformatie op schermen en worden alle aansluitingen voortaan omgeroepen in de trein. Verder wordt er door de vervoerder gekeken naar hoog frequent treinverkeer, een mobiele app voor vervangend vervoer en kijken zij naar deelfietsen op treinstations.

Mis niks!

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief!

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

Wanneer goedkope treinkaartjes en uitjes?

Wanneer goedkope treinkaartjes en uitjes?

We kunnen allemaal niet wachten om weer te reizen. Waar we normaal gesproken meer dan 30 aanbiedingen op de website hebben, is dat dit jaar wel even anders. Toch zijn er nog steeds mogelijkheden om goedkoop met de trein te reizen. Hier vertellen wij graag alles over,...

Komen goedkope treinkaartjes weer terug?

Komen goedkope treinkaartjes weer terug?

We kunnen allemaal niet wachten om weer leuke dingen te doen. Ook NS verwacht in de periode na Corona weer treinuitjes, hotelovernachtingen, evenementen en dagjes weg te stimuleren. We moeten immers zo snel mogelijk weer terug naar de oude situatie en...

Meer treinen op drukke trajecten

Meer treinen op drukke trajecten

Het is geen geheim dat NS in 2020 minder reizigers heeft mogen verwelkomen, dan in de voorgaande jaren. NS moet daarom inkrimpen en personeel lijkt hier de dupe van te worden. Toch verwacht NS in 2025 weer op het 'oude' aantal reizigers te zitten en daarom innoveert...