18,5 miljoen voor internationale trein

Nederland ontvangt 18,5 miljoen euro voor de verbetering van internationale treinen. Zo is er 12,6 miljoen euro gereserveerd voor de snelle en directe verbinding tussen Groningen en Bremen. De overige 5,9 miljoen is bestemd voor de goederenverbinding tussen Venlo en Kaldenkirchen.

Sneller en beter Internationaal treinverkeer

De miljoenensubsidie is een juiste stap voor de verbetering van het internationaal treinverkeer. Zo werkt staatssecretaris van Infrastructuur Stientje van Veldhoven aan betere en snellere treinverbindingen naar buurlanden.

Zo wordt er hard gewerkt aan een snelle en directe verbinding van ongeveer 4 uur van Amsterdam CS naar Berlijn Hbf. Daarbij zal mogelijk vanaf begin 2020 de Eurostar van Amsterdam naar Londen direct rijden en slechts 4 uur in beslag nemen. Zo wordt de trein een geduchte concurrent voor het vliegtuig en de auto op afstanden tot 500 kilometer en overwegen reizigers mogelijk het duurzame alternatief.

2 miljoen extra internationale reizigers

Het treinverkeer groeit zowel nationaal als internationaal hard. In de komende jaren wilt Stientje van Veldhoven nog 2 miljoen extra internationale reizigers verleiden. Dit wil zij bereiken met de verbetering van verbindingen, waarmee de trein een aantrekkelijk tarief wordt.

Mis niks!

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief!

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

Wanneer goedkope treinkaartjes en uitjes?

Wanneer goedkope treinkaartjes en uitjes?

We kunnen allemaal niet wachten om weer te reizen. Waar we normaal gesproken meer dan 30 aanbiedingen op de website hebben, is dat dit jaar wel even anders. Toch zijn er nog steeds mogelijkheden om goedkoop met de trein te reizen. Hier vertellen wij graag alles over,...

Komen goedkope treinkaartjes weer terug?

Komen goedkope treinkaartjes weer terug?

We kunnen allemaal niet wachten om weer leuke dingen te doen. Ook NS verwacht in de periode na Corona weer treinuitjes, hotelovernachtingen, evenementen en dagjes weg te stimuleren. We moeten immers zo snel mogelijk weer terug naar de oude situatie en...

Meer treinen op drukke trajecten

Meer treinen op drukke trajecten

Het is geen geheim dat NS in 2020 minder reizigers heeft mogen verwelkomen, dan in de voorgaande jaren. NS moet daarom inkrimpen en personeel lijkt hier de dupe van te worden. Toch verwacht NS in 2025 weer op het 'oude' aantal reizigers te zitten en daarom innoveert...